سایر موضوعات

شبکه های اجتماعی که عاشق پول هستند! -ایسنا

فیس‌بوک و توییتر با کاهش درآمد تبلیغاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که بیش از 90 درصد درآمد کسب‌وکار را به خود اختصاص داده است، زیرا تبلیغ‌کنندگان در میان ترس از رکود، هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند.

روز یکشنبه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، سرویس اشتراک جدیدی به نام Meta Verified را معرفی کرد که 11.99 دلار در ماه برای وب و 14.99 دلار در ماه برای کاربران iOS و اندروید هزینه دارد. به عنوان بخشی از این سرویس، کاربران فیس بوک و اینستاگرام به تیک آبی احراز هویت و امنیت بیشتر دسترسی خواهند داشت و امکان مشاهده پست ها و دسترسی آنها به مخاطبان در این پلتفرم ها تقویت می شود.

این گفته ممکن است درست باشد. سیستم های احراز هویت مشکلات خاص خود را دارند و کاربرانی که به دنبال احراز هویت هستند اغلب توسط سیستمی رد می شوند که به نظر می رسد سازگاری ندارد و تصمیمات خودسرانه در مورد اینکه چه کسی باید و چه کسی باید احراز هویت شود، می گیرد. .

پول برای هیچ؟

فقط 0.2 درصد از کاربران ایالات متحده در پایان ژانویه برای سرویس اشتراک پولی توییتر بلو ثبت نام کردند که نشان می دهد کاربران ارزش زیادی در آنچه از آنها خواسته می شود نمی بینند.

انتهای پیام

متا می‌گوید که سرویس اشتراک جدید عمدتاً تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار می‌دهد، اما این بیانیه چندان صادقانه به نظر نمی‌رسد، زیرا همه افرادی که روی این سرویس کار می‌کنند در واقع سازنده محتوا هستند. ارسال و دنبال کردن محتوا در فیس بوک و توییتر باعث ایجاد تعامل می شود که تبلیغات هدفمند را بهبود می بخشد و به تولید درآمد متا کمک می کند.

زمان راه اندازی سرویس های اشتراک گذاری متا و توییتر تصادفی نیست. هر دو شبکه اجتماعی این خدمات را در زمانی معرفی کردند که درآمد تبلیغات دیجیتالی آنها به شدت کاهش می یافت.

در همین حال، وب‌سایت پلتفرم‌ها در ژانویه گزارش داد که درآمد توییتر 40 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، زیرا بسیاری از تبلیغ‌کنندگان پس از خرید ایلان ماسک پلتفرم و آشفتگی‌هایی که در چند ماه اول با آن روبه‌رو شد، آن را ترک کردند. تبلیغات.

توانایی احراز هویت برای شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر که با اطلاعات نادرست و حساب‌های جعلی مبارزه کرده‌اند، حائز اهمیت بوده است و اطمینان می‌دهند که مردم همان‌هایی هستند که می‌گویند.

در مورد متا، تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی اپل در آوریل 2021 به عنوان یک عامل مهم در تجارت تبلیغاتی ضعیف این شرکت ذکر شد. متا فوریه سال گذشته اعلام کرد که این تغییرات تا سال 2022 بیش از 10 میلیارد دلار بر درآمد تبلیغاتی شرکت تأثیر می گذارد.

زاکربرگ و ماسک با معرفی یک مدل اشتراک برای مبارزه با مشکلاتی که برای مدت طولانی گریبانگیر این پلتفرم‌ها بوده‌اند، خطر حذف کاربران قانونی را که نمی‌توانند در بحبوحه بحران تورمی پرداخت کنند، خواهند داشت.

در یک پست لینکدین، راب لترن، مدیر ارشد سابق مدیریت محصول در فیس بوک، استدلال کرد که دلایل زیادی برای راه اندازی یک سرویس پولی مانند این وجود دارد، زیرا احراز هویت هزینه دارد و 100٪ دقیق نیست.

متا اعلام کرده است که هیچ تغییری در حساب‌هایی که قبلاً احراز هویت شده‌اند ایجاد نخواهد شد و این سرویس عمدتاً تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار می‌دهد که به دنبال افزایش مخاطبان خود هستند. این سرویس ابتدا در استرالیا و نیوزلند راه اندازی می شود و به تدریج به سایر کشورها نیز گسترش خواهد یافت. توییتر متعلق به ایلان ماسک نیز اقدام مشابهی انجام داد.

این نوع از خدمات پولی جدید در دوران سیلیکون ولی این خطر را به همراه دارد که مزایای مهمی مانند آزادی بیان، دسترسی جهانی و دیده شدن به عده معدودی برسد زیرا زاکربرگ و ایلان ماسک به دنبال به حداکثر رساندن سود خود هستند.

کاهش درآمد دیجیتال

جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر، اعتراف کرد که سیستم احراز هویت از سال 2017 دارای نقص بوده است و مشخص شد که احراز هویت به جای تایید هویت به عنوان نوعی تایید یا نشانه اهمیت تفسیر شده است.

به نظر می رسد فیس بوک و اینستاگرام اکانت کاربرانی را که مایل به خرج کردن با این سرویس اشتراک هستند، تقویت کنند. در این صورت، این شبکه های اجتماعی که به میدان های دیجیتال شهر تبدیل شده اند، وضعیت کاملا متفاوتی پیدا خواهند کرد.

به گفته Business Insider، متا می تواند بگوید که با این سرویس اشتراک به کاربران خود خدمات ارائه می دهد، اما اگر با پاسخ ضعیفی مشابه Twitter Blue مواجه شود، تعجب آور نخواهد بود. در واقع متا باید خود را از نظر مالی حمایت کند.

اما هزینه حل مشکل احراز هویت، با توجه به نقش اصلی آنها در ارائه خدمات به کاربران، باید بر عهده خود پلتفرم ها باشد. دریافت پول نشان دهنده برداشت نادرست زاکربرگ در فیس بوک و کاربران آن است. فیس‌بوک مسئول بررسی افرادی است که به پلتفرم دسترسی دارند، نه خود کاربران.

به گزارش ای بی اس نیوز، شرایط سخت نیازمند تدابیر خاص خود است که شاید توضیح دهد چرا متا اخیرا ایده درآمدزایی از کاربران را اجرا کرده است.

شرکت های رسانه های اجتماعی متا و توییتر اکنون به طور رسمی از مدل خدمات پولی پیروی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا