مسئولیت ستاد تنظیم بازار به عهده رئیس سازمان حمایت گذاشته شده است

معاون امور بازرگانی در این نامه تاکید کرده است که در زمان برگزاری این رویداد برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در سازمان حمایت انجام و اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود و در پایان خواستار تداوم این رویداد شد. پیگیری منعکس کننده نتایج اقدامات انجام شده و موانع پیش روی اجرای مأموریت ها و مأموریت های محوله.
انتهای پیام
معاون بازرگانی طی نامهای مسئولیت کلیه مسائل مربوط به مقر تنظیم بازار را به رئیس سازمان حمایت از مصرفکننده و تولیدکننده واگذار کرد.
بدیهی است بر اساس این نامه، مأموریت تنظیم بازار محصولات و کالاهای زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به شرح وظایف و ساختار ابلاغی، بر عهده دفاتر حوزه های مربوطه می باشد. فعالیت و معاونان رئیس جمهور.
به گزارش ای بی اس نیوز، سید مهدی نیازی، معاون وزیر صلح در این نامه از فرهید زاده، رئیس سازمان حمایت، خواستار استفاده از ظرفیت این سازمان، همکاری با معاونان رئیس جمهور، دفاتر استانی و هماهنگی شده است. با سایر نهادهای ذیربط در خصوص اجرای مأموریت های محوله و پیگیری موضوعات مرتبط.
از جمله مشکلات شناسایی شده در این لایحه وضعیت سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، سازمان بازرگانی کشور، قانون انتزاع و اینکه این سازمان زیرمجموعه هیچ وزارتخانه ای نخواهد بود. بر اساس لایحه پیشنهادی رئیس جمهور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و شرکت بازرگانی دولتی ایران به همراه کلیه تعهدات، وظایف و مأموریت ها، ساختار و نیروی انسانی و اموال منقول و غیرمنقول آنها و کلیه وظایف و مسئولیت های بازرسی بازار. به ترتیب از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی جدا شده و به این سازمان می پیوندند. همچنین بر اساس این لایحه، از تاریخ تصویب این قانون، کلیه وظایف و اختیارات موضوع بند (الف) بند (1) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در جهاد. وزارت کشاورزی مصوب 1390 به سازمان تنظیم بازار و تجارت واگذار می شود. البته بر اساس این لایحه، انتزاع و واگذاری سایر نهادهای زیر مجموعه وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به منظور تمرکز بر توسعه سیاست ها، رهبری، برنامه ریزی، نظارت و سازماندهی و با تاکید بر رویکرد تجمیع، ادغام و کاهش تشکیلات و ساختارهای دستگاههای اجرایی فوقالذکر با تصویب هیأت وزیران مجاز است.
به نظر می رسد این نامه مربوط به تشکیل یک سازمان بازرگانی باشد. بر اساس لایحه پیشنهادی رئیس جمهور مبنی بر تشکیل «ساماندهی بازرگانی و تنظیم بازار»، دولت پیشنهاد «ساماندهی بازرگانی و تنظیم بازار» را با محوریت سیاستگذاری مدیریت، برنامه ریزی، نظارت و ساماندهی موضوعات مرتبط با حوزه تجارت و تنظیم بازار». با نظارت مستقیم رئیس جمهور و با استفاده از نیروی انسانی موجود در دستگاه های اجرایی، ساختار و تشکیلات بر اساس اساسنامه ای که تا پایان فروردین ماه سال 1402 به تصویب هیأت وزیران می رسد، ایجاد شود.
نیازی در این نامه نوشته است که ماموریت و مسئولیت پیگیری و اقدام در خصوص کلیه موارد مرتبط و ارجاع شده توسط ستاد تنظیم بازار به عهده رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده خواهد بود.