بررسی دسترسی بهتر نابینایان به دولت الکترونیک

سازگاری و دسترسی افراد کم بینا به خدمات فضای مجازی از جمله دولت الکترونیک مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه مطالباتی از جمله پاسخگو و قابل دسترس کردن پیام رسان های ایرانی، در دسترس و کورکورانه کردن وب سایت های دولتی، آنلاین شدن خدمات دولتی از جمله خدمات بانکی و سایر خدمات دولتی ارائه شده در فضای مجازی و موارد دیگر از سوی فعالان شمنا مطرح شده است. .شد. در این نشست فهرستی از استانداردهای مورد نیاز برای دسترسی به وب سایت ها و نرم افزارهای نابینایان توسط این سازمان ارائه شد.
انتهای پیام
به منظور هدایت، نظارت و رسیدگی به درخواستهای شبکه سراسری سازمانهای مردم نهاد کمبینایان که اعضای آن بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل میدهند، کمیتهای از کارکنان سازمان فناوری اطلاعات ایران متشکل از یک عضو هیئت مدیره سازمان، معاون دولت الکترونیک و معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان باید آموزش ببینند.
بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، همچنین مقرر شد طی جلسات مستمر همکاری با حضور نمایندگان این سازمان و اعضای کمیته، طرح اقدامات اجرایی لازم تدوین و به تدریج اجرا شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، در نشست همکاری محمد خوانساری – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با فعالان شبکه سراسری سازمان های مردم نهاد کم بینایان که به میزبانی این سازمان برگزار شد، مسائل، مطالبات و استانداردهای مورد نیاز بررسی شد. توسط افراد نابینا و کم بینا در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به منظور دسترسی بهتر آنان به خدمات در حوزه ارتباطات، دولت الکترونیک، فضای مجازی و اینترنت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.