بنزین در شهرهای بزرگ یورو 4 است / خودروها باید یورو 4 باشند

وی افزود: اما دستگاه های اجرایی وزارت نفت و دستگاه های زیرمجموعه باید در راستای بهبود در حوزه حامل ها، کاتالیست ها، پساپالایش، پیش پالایش، کنترل آلایندگی، ضوابط مصرف و… اقدام کنند. شما رسانه ها می توانید دنبال کنید.
اسلام پناه همچنین گفت: هدف سازمان ملی استاندارد اجباری کردن استاندارد نفت و گاز در فصل سرما سال آینده است. استاندارد گازوئیل به زودی در اولین جلسه شورای عالی استاندارد اجباری می شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه بنزین یورو 4 در اکثر شهرهای بزرگ توزیع می شود، گفت: مشکلی که قرار بود خودروها یورو 5 باشند برطرف شده و اکنون طبق قانون خودروها باید یورو 4 باشند.
به گزارش ای بی اس نیوز، طبق ماده 4 قانون کیفیت هوا، قرار بود فروش خودروهای یورو 4 از ابتدای سال 1397 ممنوع شود و خودروسازان باید قبل از فروش مجوز آلایندگی و استاندارد یورو 5 را دریافت کنند اما بر اساس درخواست خودروسازان، اجرای این قانون به سال 1398 موکول شد. اختلافات سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد مدتی ادامه داشت، اما اکنون بر اساس اظهارات جدید رئیس سازمان ملی استاندارد، آن قانون به نظر می رسد تغییر کرده است.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بنزین یورو 4 در شهرهای بزرگ توزیع می شود، تصریح کرد: اما در شهرهای غیر کلانشهری نمی توانم این مشکل را تایید کنم و بنزین یورو نیست.
انتهای پیام
وی افزود: این تفاوت وجود داشت که اگر خودرو یورو 5 باشد سوخت یورو 5 نداریم یا اگر سوخت یورو 5 باشد خودرو یورو 5 نداریم که در نهایت با همکاری محیط زیست آنها این مقالات را اقتباس کردند.
اسلام پناه همچنین در پاسخ به اینکه آخرین خواسته خودروسازان در این حوزه چیست، گفت: این موضوع به محیط زیست مربوط می شود. این استاندارد از آنچه قانون خودروهای سوخت و یورو می گوید پیروی می کند. البته مشکلی که قرار بود خودروها یورو 5 باشند برطرف شده و اکنون طبق قانون باید خودروها یورو 4 باشند.
به گزارش ای بی اس نیوز، مهدی اسلام پناه در پاسخ به سوال ای بی اس نیوز درباره کیفیت سوخت، اظهار کرد: بر اساس قانون، بنزین یورو 4 باید در کلان شهرها توزیع شود و استاندارد نیز بر این مشکل نظارت دارد.