همچنین سال تحصیلی 1402-1401 علیرغم مشکلات و محدودیت ها به صورت حضوری آغاز شد، اما با توجه به افزایش شاخص آلودگی هوا و مصوبه دولت در سال 1396، در برخی شهرها آموزش به صورت غیرحضوری درآمده است. . مقابله چند روزه و تحصیل دانش آموزان مورد تایید آموزش و پرورش نیست و تاکید شد که تعطیلی مدارس به هر دلیلی آخرین راه حل برای حل مشکلات و مشکلات باشد.
وزارت تحصیلات وی در خصوص برگزاری دوره های جبرانی دانش آموزان در تعطیلات گذشته گفت: به منظور جبران افت تحصیلی در حوزه های یادگیری و آموزش، طرح های متعددی ارائه شده و از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی استفاده شود. معلمان داوطلب با نذر آموزش و پرورش و حضور خیرین به این منظور در اختیار مدارس قرار گرفته است اما پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش کشور استفاده از تجارب پنجشنبه ها و تیم بعدازظهر است که برنامه ریزی خواهد شد. و به زودی اجرا شد. در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه.
https://www.rokna.net/fa/tiny/news-866931>منبع:
به گزارش رکنا به نقل از ای بی اس نیوز، تعطیلی مدارس امسال به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا، بارش برف، برودت هوا و یا صرفه جویی در مصرف سوخت، رکورد جدیدی در مجازی سازی آموزش و پرورش به ثبت رسیده است و این روند پیامدهای زیادی دارد که در درازمدت بر نسل دانش آموزان امروزی تاثیر می گذارد. .
البته با توجه به کاستی ها و کاستی های آموزش آنلاین که طی 26 ماهه شیوع ویروس کرونا صورت گرفته و نگرانی در مورد کفایت دسترسی به ابزارهای مؤثر برای دستیابی به اهداف این روش آموزشی به ویژه در مناطق کم برخوردار. ، باعث ایجاد شکاف آموزشی و انحطاط آشکار و پنهان در آموزش و پرورش می شود، همچنین مانع رشد و تربیت اجتماعی دانش آموزان شده است.
خبرگزاری رکنا توسط سردبیران رکنا
در تعطیلی های اخیر به دلیل جلوگیری از تاخیر بیشتر آموزش و پرورش تعطیل نشد و آموزش به صورت حضوری و از طریق شبکه شاد انجام شد اما وزارت آموزش و پرورش با تعطیلی اخیر مدارس مخالف بود و بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش، مدارس باید آخرین راه باشد که تعطیل می شود و جز در موارد استثنایی دیگر تعطیل نمی شود.
البته با حمایت رئیس جمهور و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش از 14 فرودین 1401 کلاس های حضوری در مدارس سراسر کشور تشکیل شده است، اما جبران کمبودهای یادگیری و یادگیری بسیار دشوار است. ضعف تحصیلی و تکمیل فرآیند آموزش، جبران کمبودهای آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در تابستان 1401 مصوبه ستاد ملی کرونا برای حدود 20 درصد از دانش آموزانی که بیشترین افت تحصیلی را اجرا کرده بودند.
همچنین بر اساس مطالعات انجام شده بر روی عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دو سال تحصیلی 98-97 و 98-98 و مقایسه آنها با دوره قبل از شروع بیماری، در برخی موارد تورم غیرمنطقی میانگین نمرات دانش آموزان مشاهده می شود. .
آموزش حضوری اول بهمن ماه از سر گرفته شده و به گفته مسئولان آموزش و پرورش تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه خواهد داشت. اما جبران روزهای از دست رفته برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان یک ضرورت و یکی از حقوق دانش آموزان است که به راحتی نمی توان آن را نادیده گرفت. بی توجهی به این ضرورت در سال های آینده به شکل انحطاط تحصیلی پنهان بر دانش آموزان تأثیر می گذارد.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز