روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: ایجاد قابلیت پرداخت پول زیر نظر استر کرافورد، مدیر مدیریت محصول در توییتر انجام می شود. او یکی از مدیران مهم ایلان ماسک است.
بر اساس گزارش رویترز، این پایگاه خبری با اشاره به جزئیاتی که مدیران تبلیغات توییتر با کارکنان این شرکت به اشتراک گذاشتند، گفت: درآمد سه ماهه چهارم توییتر به دلیل کاهش تبلیغات، حدود 35 درصد کاهش یافت.
با توجه به شاخص رسانه استاندارد (SMA)، هزینه تبلیغات در توییتر در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد کاهش یافت. در حالی که سه ماه آخر سال عموماً هزینه بیشتری برای تبلیغات برندها برای تبلیغ محصولات خود در فصل خرید تعطیلات می کنند. بر اساس نظرسنجی این شرکت، 14 نفر از 30 تبلیغ کننده برتر در توییتر، پس از اینکه ایلان ماسک در 27 اکتبر توییتر را تصاحب کرد، تبلیغات در این پلتفرم را متوقف کردند.
این کارآفرین میلیاردر پس از خرید توییتر، اخراج های گسترده ای را برای کاهش هزینه های شرکت آغاز کرد و طرح های جدیدی را برای سرویس اشتراک توییتر آبی ارائه کرد که شامل احراز هویت نشان بود. اما تبلیغ کنندگان به دلیل نگرانی در مورد رویکرد ماسک به مقررات محتوا از این پلتفرم کنار رفتند.
در یک رویداد توییتر اسپیس در ماه نوامبر، ماسک به موضوع توقف تبلیغات شرکتها پرداخت و گفت که اقدامات تبلیغکنندگان را درک میکند. در همان زمان، ماسک گروههای فعال را متهم کرد که به تبلیغکنندگان فشار میآورند تا تبلیغات را از پلتفرم رسانههای اجتماعی حذف کنند. فروش تبلیغات حدود 90 درصد از درآمد توییتر را قبل از دوره ایلان ماسک تشکیل می داد.
ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا است، علاوه بر وامی که از گروهی از بانک ها دریافت کرده، بخشی از سهام خود در این شرکت خودروسازی را برای تامین مالی خرید توییتر فروخته است.
در همین حال، بلومبرگ نیوز گزارش داد که توییتر اولین سود حدود 12.5 میلیارد دلاری را از وام دریافتی ایلان ماسک در سال گذشته برای خرید و خصوصی کردن شرکت پرداخت کرده است. به گفته منابع آگاه، توییتر این پرداخت را به گروهی متشکل از هفت بانک به رهبری مورگان استنلی انجام داده است.
توییتر یک سیستم پرداخت را در این پلتفرم شبکه اجتماعی توسعه داده است و به دنبال تاییدیه نظارتی است.
ماسک قبلاً گفته بود که خرید توییتر بخشی از یک برنامه بزرگتر برای ایجاد یک برنامه همه کاره است که شامل رسانه های اجتماعی، پرداخت های همتا به همتا و خرید آنلاین است.
انتهای پیام
به گزارش ای بی اس نیوز، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، از زمانی که این شرکت شبکه های اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید، تلاش کرده تا جریان های درآمدی جدیدی ایجاد کند تا افت شدید درآمد تبلیغاتی را جبران کند.
قبل از مالکیت ماسک، توییتر در اوایل سال 2021 در حال بررسی قابلیتی بود که به کاربران امکان می داد نکات دیجیتالی یا پرداختی را از طرفداران خود دریافت کنند.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز