به گزارش رویترز، تحویل گروه فولکس واگن در نیمه دوم 12 درصد افزایش یافت، اما این رقم سالانه بیش از یک پنجم در نیمه اول کاهش یافت. با این حال، جایگاه خود را به عنوان پیشروترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در اروپا حفظ کرد و با ثبت افزایش 26 درصدی در فروش خودروهای تمام برقی در سطح جهان، با رشد نزدیک به دو سوم در چین همراه شد.
گروه فولکس واگن ضعیف ترین فروش خود را در بیش از یک دهه در سال 2022 گزارش کرد زیرا محدودیت های کووید-19 در چین و جنگ در اوکراین زنجیره های تامین را مختل کرد و بهبود سه ماهه چهارم امسال را دشوارتر کرد.
هدف این گروه این است که فروش خودروهای برقی تا سال 2023 به 11 درصد از کل فروش برسد، که گامی به سوی هدف سال 2030 آن است که نیمی از کل فروش را کاملاً برقی کند.
هیلدگارد ورتمن، مدیر فروش شرکت گفت: فروش گروه در سه ماهه چهارم 14.3 درصد افزایش یافت، اما چشم انداز سال 2023 به دلیل اقتصاد ضعیف و کمبود زنجیره تامین نامشخص است.
به گزارش ای بی اس نیوز، این خودروساز آلمانی اعلام کرد که در سال گذشته 8.3 میلیون دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده است و سومین سال متوالی پس از گروه ژاپنی تویوتا که تاکنون بیش از 9.5 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است، در ماه نوامبر در رتبه دوم این رده بندی باقی خواهد ماند. . جهان
خودروسازانی مانند آئودی، لامبورگینی و بنتلی در سال 2022 عملکرد بهتری نسبت به خودروهای سواری فولکس واگن و اشکودا داشتند و خودروسازانی مانند BMW و مرسدس بنز در اوایل این هفته نیز کاهش فروش کمتری را نسبت به برخی از رقبای خود در بازار انبوه گزارش کردند. 4.8 و یک درصد مواجه شدند. فروش BMW و مرسدس بنز در سه ماهه چهارم با بهبود زنجیره های تامین و کاهش سیاست های Covid-19 چین افزایش یافت.
انتهای پیام