چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

داستان پروازی که هرگز به مقصد نرسید! / مقصر مسافر بود یا هوا؟


پرواز 419 ایران ایر از تهران به اهواز از 14 آذرماه با 40 دقیقه تاخیر از زمان درج شده در بلیت آغاز شد و در نهایت پس از بیش از پنج ساعت تاخیر مسافران و نرسیدن n نفر به مقصد اهواز به تهران بازگشت. ; با وجود این، سخنگوی ایران ایر ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز، عدم امکان فرود هواپیما در فرودگاه اهواز را به دلیل مشکلات جوی و دید ضعیف خلبان می داند.

به گزارش ای بی اس نیوز، گزارشی در خصوص مسافران پرواز تهران – اهواز به ای بی اس نیوز رسیده که شرح آن به شرح زیر است: «در تاریخ 14 دی ماه 1401 ساعت 20:40 صفحه فرودگاه مهرآباد مسافران پرواز شماره 419 را اعلام کرد. از تهران به اهواز شرکت ایران ایر سوار هواپیما شوید، به سمت خروجی بروید، مسافران هواپیما آماده حرکت بودند، همه مقدمات انجام شد، اما خبری از حرکت هواپیما نبود، بالاخره پرواز بعد از انتظار 40 حرکت کرد. دقیقه. مهماندار علت تاخیر پرواز را انتظار دو مسافر سفارشی اعلام کرد و در نهایت پرواز با بیش از 40 دقیقه تاخیر انجام شد.

حدود ساعت 10:30 پرواز به آسمان اهواز رسید، خلبان اعلام کرد به دلیل محدودیت دید نمی تواند در فرودگاه اهواز فرود آید و مقصد خود را نزدیک ترین فرودگاه اصفهان اعلام کرد. اعتراض مسافران به فرود در فرودگاه آبادان یا سایر فرودگاه های خوزستان. در مقابل سروصدا و اعتراض مردم، مهماندار هواپیما اعلام کرد که فرودگاه جایگزین اهواز اصفهان است و امکان انتخاب فرودگاه دیگری وجود ندارد.

بنابراین به سمت اصفهان حرکت کردیم و در ساعت 23:15 به اصفهان رسیدیم. خلبان اعلام کرد که پس از سوخت گیری به تهران بازخواهد گشت و برای کسانی که قصد پیاده شدن در اصفهان را داشتند مشکلی وجود ندارد و عده ای نیز پیاده شدند. بعد از مدتی اعلام کردند که در حال مذاکره برای انتقال به آبادان در صورت امکان. این بحث تا ساعت 1:30 بامداد ادامه داشت و در نهایت اعلام شد که امکان رفتن به آبادان وجود ندارد و حتما به تهران برمی گردیم و پرواز جایگزینی وجود ندارد و فقط مبلغ بلیط قابل برگشت است. در این مسیر طولانی حدود چهل نفر پیاده شدند و در تحویل بار مسافران شرکت کردند. شمارش مسافران باقیمانده تا ساعت 2:30 بامداد طول کشید و در نهایت ساعت 3:30 بامداد هواپیما به مقصد تهران حرکت کرد و آنها را در تهران رها کرد و کاری برای این مسافران شب دوست نداشت.

این در حالی است که یک ربع قبل از ایران ایر، پرواز شرکت کارون در فرودگاه اهواز به زمین نشسته بود. مهماندار معتقد بود اگر به خاطر مهمان ویژه پرواز تهران را به تأخیر نمی انداختیم و به موقع حرکت می کردیم، هواپیما می توانست در اهواز فرود بیاید و نیازی به این همه سفر و انتظار نبود. و هزینه ها سوال این است که آیا میهمانی که هواپیمای او در انتظار او بوده است می تواند بپذیرد که به دلیل تاخیر ناشی از انتظارش، آن تعداد مسافر از این شهر و شهرستان بدون امکانات و پشتیبانی باقی بمانند؟ سوال دیگر این است که آیا سیستم پایش تاخیر و سوانح وجود دارد که حتما باید وجود داشته باشد و آیا ایران ایر از مسافران عذرخواهی می کند و غرامت می دهد یا به دلیل آلودگی هوا ایرلاین مسئولیتی ندارد؟

ایران ایر: هیچ مسافر شخصی در این پرواز وجود نداشت

در همین راستا و پس از درخواست های مکرر ای بی اس نیوز از ایران ایر، حسام قربانعلی – سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران – درباره این پرواز توضیح داد: کل پرواز با 40 دقیقه تاخیر انجام شد و زمان توزیع آن به شرح زیر است: 10 دقیقه. با توجه به تاخیر هواپیما نسبت به مسیر قبلی، 10 دقیقه به دلیل عملیات زمینی و 20 دقیقه به دلیل مسافران؛ اگرچه این مسافر اصلاً رزرو نشده بود، اما یک مسافر فهرست انتظار به اشتباه در صندلی های اضافی هواپیما پذیرفته شد و به دلیل داشتن بار زیاد در قسمت بار و دریافت مجوز خلبان، پیاده شدن این مسافر بیشتر طول کشید. ما هنوز ظرفیت اضافی در هواپیما داریم، جام سیت داریم که با موافقت خلبان به این مسافر اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: پس از آن هواپیما به سمت اهواز حرکت کرد اما دستگاه ناوبری تقریب فرودگاه اهواز از سرویس خارج شد و برای فرود در فرودگاه اهواز به دید بیشتری نیاز داشتیم.’اهواز. هوا پدیده ای غیرقابل پیش بینی است و با توجه به جبهه هوایی که هفته گذشته در منطقه جنوب غرب ایران فعال بود، اگرچه هنگام شروع پرواز دید خوبی در فرودگاه اهواز برای نشستن وجود داشت، اما پس از رسیدن به مقصد، این دید کاهش می یابد و هواپیما باید پرواز به فرودگاه دیگری امکان پذیر است.

سخنگوی ایران ایر همچنین توضیح داد: در مسیرهای پروازی ما، اگر به دلایلی امکان فرود در فرودگاه مقصد وجود نداشته باشد، فرودگاه جایگزینی وجود دارد که هواپیما با رعایت اصول ایمنی در آن فرود آید. گزینه جایگزین برای این پرواز فرودگاه اصفهان است و هواپیما در آنجا مستقر می شود و پس از آن قرار است مجدداً هواپیما به سمت آبادان پرواز کند و هدف این است که این شهر نزدیک اهواز باشد و مسافران بتوانند با ماشین شخصی به اهواز سفر کنند.

قربانعلی گفت: با وجود این به دلیل فاصله شهرهای اهواز تا آبادان که قرار است هواپیما به آبادان پرواز کند، دید فرودگاه آبادان نیز در این فاصله کاهش یافته و فرصت نشستن در این فرودگاه از بین می رود. . بر این اساس تصمیم بر این است که پرواز در مسیر اصفهان به آبادان لغو و هواپیما پس از چند ساعت تاخیر به تهران بازگشت که عملیاتی نشده و ربطی به برنامه ایران ایر و هواپیما نداشت. ، فقط به دلیل آب و هوا و حداقل دید.

وی پاسخ داد که پرداخت جریمه مسافران و غرامت این حادثه چگونه بوده است؟ وی تصریح کرد: زمانی که پروازی کنسل می شود معمولا بهای بلیت به مسافران برگردانده می شود. علیرغم اینکه این موضوع ربطی به ایران ایر نداشته و فقط به دلیل مشکلات جوی بوده است، بابت اتفاقی که افتاده عذرخواهی می کنیم. بارها پیش آمده که به دلیل وجود ابر یا گرد و غبار در منطقه و یا وجود مه در مناطق شمالی کشور دید کافی برای فرود هواپیما در فرودگاه وجود نداشته است.

سخنگوی ایران ایر در پاسخ به اینکه آیا مسافران به درستی از این مسائل مطلع شده اند؟ وی گفت: از خلبانان و مهمانداران خواسته ایم که مراقب باشند و مسافران را به درستی توضیح دهند. تأخیر لحظه ای این پرواز نیز بر روی دستگاه مشخص است که به مسافران اطلاع رسانی شده است. تاخیر 40 دقیقه ای پرواز تاثیری بر دید فرودگاه اهواز نداشت و به دلیل شرایط جوی امکان نشستن در فرودگاه وجود نداشت. بنابراین ما ترجیح می دهیم ایمنی را با هیچ چیز مبادله نکنیم تا حادثه ای رخ ندهد.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *