فعالیت ضعیف تجاری بر چالشهای سومین اقتصاد بزرگ جهان تأکید میکند که حتی در شرایطی که دولت بسته محرک دیگری را برای مقابله با تورم بیش از 40 سال آماده میکند، از همتایان خود در بهبود پس از همهگیری عقب مانده است. شومپی فوجیتا، اقتصاددان در موسسه تحقیقاتی و مشاوره میتسوبیشی UFJ، با اشاره به کندی اقتصاد جهانی، گفت انتظار میرود تولید اکتبر تا دسامبر نسبت به سه ماهه قبل تقریباً ثابت یا اندکی کاهش یابد.
بر اساس گزارش رویترز، شیوع جدید کووید-19 در شهرهای چین تهدید دیگری برای چشم انداز تولید ژاپن است زیرا خودروسازان بزرگ ژاپنی از جمله تویوتا و هوندا اعلام کردند که تولید خود را در چین به دلیل قرنطینه های محلی کاهش داده اند.
یکی از مقامات وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کاهش تقاضا برای گوشیهای هوشمند و دستگاههای الکترونیکی در بازارهای بزرگی مانند چین منجر به تولید پایین در بخشهای مرتبط شده است. تولید در بخش مرتبط با خودرو، صنعت کلیدی برای شرکتهای ژاپنی، 5.6 درصد افزایش یافت. این مقام مسئول گفت: در حالی که تولید خودروهای کامپکت برای بازار داخلی افزایش یافته است، تولید و ارسال خودروهای بزرگتر برای صادرات به دلیل کمبود تراشه کاهش یافته است.
تولید کارخانه های ژاپنی برای دومین ماه متوالی در اکتبر کاهش یافت زیرا کاهش تقاضای جهانی و تنگناهای طولانی مدت عرضه مانع برنامه های تولید خودروسازان ژاپنی شده است.
انتهای پیام
این وزارتخانه برای اولین بار در پنج ماه گذشته ارزیابی خود را از تولید صنعتی پایین آورد و گفت: تولید به تدریج در حال افزایش است اما نقاط ضعفی نیز دارد. تولیدکنندگانی که توسط این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفتند انتظار داشتند تولید در ماه نوامبر 3.3 درصد و در دسامبر 2.4 درصد افزایش یابد، اگرچه ارقام پیشبینی عموماً بالاتر از نتایج واقعی بود.
داده های دولت این کشور امروز (چهارشنبه) نشان داد که تولید کارخانه ها در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل 2.6 درصد کاهش یافته است. این کاهش بیشتر از آن چیزی بود که اقتصاددانان برای کاهش 1.5 درصدی انتظار داشتند و به دنبال کاهش 1.7 درصدی در سپتامبر بود.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز