جمعه , ۲ خرداد ۱۴۰۴

فاصله ایران و چین به 5 روز کاهش می یابد

سفیر تام الاختیار قرقیزستان در تهران گفت: با راه اندازی کریدورهای ریلی کاشغر- نارین و اوش- سرخس، فاصله ایران و چین برای حمل و نقل، صادرات و واردات بار در سال های آینده به پنج روز کاهش می یابد و چین و مرکز این کشور طی سال های آینده کاهش می یابد. آسیا به کشورهای عربی دسترسی خواهد داشت، هند و آسیای شرقی هموار هستند.

انتهای پیام

در این دیدار که امروز برگزار شد، محسن احمدی همچنین بر ضرورت گسترش تعاملات اقتصادی دو کشور با تاکید بر منافع و اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور و همچنین پیوستن ایران به معاهده شانگهای و اقتصاد اوراسیا تاکید کرد. اتحاد. اتصال.

به گزارش ای بی اس نیوز، ترکان صدیکف در دیدار با محسن احمدی – رئیس هیات مدیره هلدینگ صبا – با اشاره به اقدامات و تفاهم نامه های منعقده بین کشورهای پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا و عزم جدی دولت قرقیزستان برای راه اندازی این مهم. او گفت که کریدور در کنار کریدور جاده ای موجود بین چین و قرقیزستان است.

صدیکف خاطرنشان کرد: با ایجاد کریدور جاده ای کاشغر – نارین و اوش، امکان حمل و نقل کالا با کامیون های باری بین قرقیزستان و چین فراهم می شود. از این کریدور مسیر چین به اروپا از طریق ایران و ترکیه و همچنین مسیر چین به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طریق ایران تسهیل می شود.

وی در ادامه به توانمندی های موجود شرکت ساختمانی وابسته به هلدینگ صبا در زمینه امکان ارائه انواع خدمات مهندسی، تامین مصالح و کالای ساختمانی و آمادگی برای پذیرش قرارداد ساخت، مدیریت و پیمانکاری ساختمان ها و بزرگ تجاری پرداخت. مجتمع ها آماده ساخت و ساز در بیشکک و اوش. مطلع.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های بیمه اتکایی وابسته به این هلدینگ، امکان پوشش بیمه‌ای سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی و پذیرش ریسک‌های صادره از سوی شرکت‌های بیمه قرقیزستان و پذیرش ریسک‌ها و امکان بیمه اتکایی را برشمرد. به عنوان بخشی از استراتژی توسعه همکاری بین آنها.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در قرقیزستان و امکان صادرات محصولات و محصولات ایرانی از طریق این کشور به کشورهای اوراسیا و اتحادیه شانگهای بدون پرداخت عوارض گمرکی، اعلام کرد: توافقنامه گمرکی GSP با اتحادیه اروپا این امکان صادرات را فراهم کرده است. واردات 6000 قلم کالا بدون عوارض گمرکی به اتحادیه اروپا ارائه شده است.

وی با اشاره به تمایل و عزم قرقیزستان برای ارائه امکان حضور هلدینگ توسعه تجارت سبا در عرصه سرمایه گذاری و تجارت با قرقیزستان برای مشارکت در تجارت تکمیلی با چین و روسیه، استقبال و ابراز تمایل دولت این کشور برای استفاده از کریدور اوش، بنادر چابهار و بندرعباس به منظور حمل کالا و دسترسی به دریای آزاد اعلام شد.

سفیر قرقیزستان در تهران تاکید کرد: هدف گذاری و برنامه ریزی مورد نیاز برای تبدیل شدن به قطب صادرات چین به آسیای مرکزی و سالانه نزدیک به 20 میلیون تن کالا به ایران و کشورهای عربی در دستور کار بیشکک قرار دارد.

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *