بر اساس گزارش بلومبرگ، تخفیف فروش مدل آیفون 13 برای اکثر خریداران T-Mal در سال گذشته صفر بود، اما این تخفیف امسال برای همه در دسترس است. با این حال، با توجه به رشد بازار تلفن های دست دوم و از دست دادن اعتماد مصرف کنندگان، کاهش چند درصدی قیمت کمکی به تقاضا برای مدل های ارزان تر آیفون نخواهد کرد.
در حالی که برندهای چینی بیشترین کاهش فروش را در ابتدای سال داشتند، مدل های اپل جذابیت خود را حفظ کردند و فروش در سه ماهه منتهی به سپتامبر 5.7 درصد افزایش یافت.
جدیدترین مدل آیفون نتوانست به اندازه نسل قبلی این گوشی هوشمند در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان مشتری جذب کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی اعلام کردند که فروش چهار مدل آیفون 14 در چین در 38 روز اول ورود به بازار نسبت به محصولات خانواده آیفون 13، 28 درصد کاهش داشته است و آخرین آمار نشان می دهد که این وضعیت بدتر است و به 33 درصد رسیده است. مدلهای گرانتر آیفون که امسال انعطافپذیری بیشتری از خود نشان دادند نیز فروش ضعیفی داشتند.
بازار جهانی گوشی های هوشمند و به طور خاص بازار چین از جمله بازارهایی هستند که در سال جاری به دلیل کاهش هزینه های مصرف کننده به شدت آسیب دیده اند. Samsung Electronics، بزرگترین سازنده گوشیهای هوشمند، نمایشگرها و تراشههای حافظه در جهان، کاهش فروش گوشیهای هوشمند در چین را ناشی از کسبوکار تراشههای خود دانست. این کشور از نظر عرضه نیز چالش هایی را برای اپل ایجاد کرده است. کارخانه ژنگژو فاکسکان، که بزرگترین پایگاه تولید آیفون در چین است، هفته گذشته با قرنطینه ناگهانی کووید-19 مواجه شد.
انتهای پیام
هفته های اول ورود نسل جدید آیفون وضعیت تولید و قیمت این محصول را برای اپل تا پایان سال مشخص خواهد کرد. طبق یادداشت جفریز، تخفیف های اپل برای جشنواره خرید 11 نوامبر نسبت به سال گذشته بزرگتر و گسترده تر است. خریداران در T-Mall گروه علی بابا می توانند برای خرید آیفون 14 از 400 یوان تخفیف برخوردار شوند.