خودروسازان جهانی برای حمایت از تولید خودروهای الکتریکی عجله کردند

خودروسازان بزرگ جهان قصد دارند تا سال 2030 نزدیک به 1.2 تریلیون دلار برای توسعه و تولید میلیون ها خودروی الکتریکی و حمایت از این تولید هزینه کنند.
پیشرو در این زمینه تسلا است که ایلان ماسک، مدیر عامل آن، طرحی را برای ساخت 20 میلیون خودروی الکتریکی تا سال 2030 ارائه کرده است که به حدود سه تراوات ساعت باتری نیاز دارد. ماسک در اواخر اکتبر گفت که تسلا در حال کار بر روی یک پلت فرم ماشین کوچکتر است که قیمت آن نصف قیمت مدل 3 و مدل Y است.
فولکس واگن آلمان، اگرچه از تسلا عقب است، اما تا پایان دهه برنامه های بلندپروازانه ای دارد و بیش از 100 میلیارد دلار برای ساخت ناوگان جهانی خودروهای برقی خود در نظر گرفته است.
مرسدس بنز حداقل 47 میلیارد دلار برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی اختصاص داده است که نزدیک به دو سوم آن برای افزایش ظرفیت باتری با شرکای خود به بیش از 200 گیگاوات ساعت است. BMW، Stlantis و جنرال موتورز هر کدام قصد دارند حداقل 35 میلیارد دلار برای خودروهای الکتریکی و باتری ها هزینه کنند.
انتهای پیام
بر اساس تحلیل رویترز، اگرچه تسلا برنامههای هزینههای خود را به طور کامل فاش نکرده است، اما بر اساس تحلیل رویترز، چنین رشد تصاعدی و افزایش 13 برابری 1.5 میلیون خودرویی که امیدوار است امسال بفروشد صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
به گزارش ای بی اس نیوز، خودروسازان قصد دارند در سال 2030 54 میلیون خودروی برقی با باتری بسازند که بیش از 50 درصد از کل تولید خودرو را شامل می شود. طبق دادههای بنچمارک Mineral Intelligence، خودروسازان و شرکای تولید باتری قصد دارند تا سال 2030 ظرفیت تولید باتری 5.8 تراوات ساعتی را برای پشتیبانی از سطوح بیسابقه خودروهای الکتریکی راهاندازی کنند.
شرکت فورد موتور همچنان به افزایش هزینههای خود برای خودروهای الکتریکی جدید که در حال حاضر 50 میلیارد دلار است، ادامه میدهد، زیرا قصد دارد تا سال 2030 حدود سه میلیون مدل باتریدار الکتریکی تولید کند که نیمی از این کل است.
شرکت تویوتا موتور ژاپن 70 میلیارد دلار برای برقیسازی وسایل نقلیه و تولید باتریهای بیشتر سرمایهگذاری میکند و قصد دارد تا سال 2030 حداقل 3.5 میلیون مدل باتریدار بفروشد.