نماینده تهران ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: در حال حاضر دلیل اصلی عدم پویایی فضای کسب و کار در ایران انحصار در برخی بازارها است. زیرا مجوز فعالیت هایی مانند حقوق ، دفتر اسناد رسمی ، کارگزار بورس ، کارشناسی رسمی ، دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ، دفاتر پلیس +10 و غیره. همه آنها به بهانه اشباع بازار و نیاز به آموزش با قانون افزایش ظرفیت اعطا می شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در شروع این معیار در کمیسیون ، کسب 60 درصد از 10 درصد بهترین نمرات در امتحانات به 70 درصد از میانگین 1 درصد تغییر یافت. از بهترین نمرات میانی
پارلمان در مورد ظرفیت دیجیتالی رشته های وکالت و اسناد رسمی تصمیم گیری می کند
نماینده مردم تهران تاکید کرد: هدف اصلی حذف ظرفیت و سلیقه شخصی برای پذیرش نامزدها برای ورود به حرفه وکالت و جایگزینی آن با یک قاعده علمی و تجربی است. جالب اینکه این موضوع توسط رئیس وقت قوه قضائیه در سند تحول قضایی نیز اعلام شد و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها بر لزوم اجرای آن تأکید کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ای بی اس نیوز ، علی خضریان روز شنبه بر ضرورت ایجاد تغییر در محیط کسب و کار تاکید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: در شاخص ملی نظارت بر محیط کسب و کار ، بی ثباتی رویه ها و قوانین حاکم بر محیط کسب و کار ، اجاره و فساد کارکنان اداری و مشکل در راه اندازی مجوز کسب و کار از دغدغه ها و موانع اصلی برای انجام تجارت در ایران است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلی طرح تسهیل در صدور برخی مجوزهای کسب و کار با رای بالای نمایندگان در مجلس ، گفت :، افراد پس از ثبت نام شروع به کار می کنند. علاوه بر این ، به منظور اطمینان از شفافیت فرآیند صدور مجوز مبتنی بر تأیید ، ضمانت اجرایی را در نظر گرفت که فرایند صدور مجوز توسط مقامات صدور کننده مجبور نخواهد شد. به طوری که اگر مرجع صدور مجوز شرایط آن را بارگیری نکند ، مجوز آن برای محور ثبت تغییر می کند.
وی اعطای امضای طلایی به سران اتحادیه ها و برخی دستگاه های اجرایی را یکی دیگر از مشکلات محیط کسب و کار عنوان کرد و گفت: این مشکل در صورت عدم شفافیت می تواند منجر به فساد و کسوف بسیاری از فعالیت های اقتصادی شود.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل عرضه و تقاضای نامتناسب خدمات در این بازارها ، در بیشتر موارد ذکر شده ، با پدیده هایی مانند صف ، افزایش هزینه خرید خدمات ، اجاره و … فساد. به اگر فقط با حذف قانون مجوز در صدور مجوز ، این پدیده ها قابل حل هستند.
خضریان یادآور شد: علاوه بر این ، موضوع دیگری که توسط برخی از حقوقدانان و دفاتر اسناد رسمی مطرح می شود این است که با تصویب این طرح ، عدالت ، علم و تخصص برای قربانی شغل ایجاد می کند. در حالی که اساساً بحث ایجاد اشتغال در اینجا وجود ندارد. زیرا اگر هدف ایجاد اشتغال بود ، باید استانداردی برای پوشش ده ها هزار فارغ التحصیل حقوق در سال تعیین می شد. با این حال ، بر اساس معیارهای تعیین شده توسط کمیسیون ، سالانه فقط 6000 تا 7000 داوطلب پذیرفته می شوند ، در حالی که در حال حاضر خود مراکز قصد دارند از بین 1400 نفر حدود 4000 نفر را جذب کنند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی ، در پاسخ به انتقاد برخی از حقوقدانان و دفاتر اسناد رسمی مبنی بر اینکه آنها معتقدند این شیوه پذیرش افراد بدون دانش و وجدان پذیرفته می شود و هر سال نمره قبولی کاهش می یابد ، گفت: برای پذیرش در دادگاه ، نمره امتحانات حرفه ای مانند وکالت هرگز کاهش نمی یابد. از سوی دیگر ، برخی از دوستان ما نیز محاسباتی داشتند و جالب است بدانید که حداقل نمره قبولی در هر سال بیش از 50 درصد از نمره سطح حداکثر بوده است ، که نشان می دهد این معیار ممکن است باشد. سختگیرانه تر
خضریان ادامه داد: “مشکل دیگری که در این طرح به آن پرداخته شده این است که بعضی اوقات برخی از مراجع صدور مجوز سعی می کنند با تاخیر در درخواست متقاضی را متوقف کرده و در نتیجه ارزش سرمایه فعال اقتصادی را افزایش دهند.” کاهش یابد و او نیز تسلیم شد. بنابراین ، این طرح پیش بینی می کند که اگر مرجع صدور مجوز در بازه زمانی مورد توافق مجوز درخواست شده را صادر نکند ، مجوز به طور خودکار و با مسئولیت مقام صادرکننده صادر می شود.
خضریان با ابراز امیدواری از تصویب این مقالات در مجلس شورای اسلامی ، خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا با ایجاد یک محیط شفاف و عادلانه محیط کسب و کار جوانان این کشور را تسهیل کنیم و مجلس نیز در این زمینه گام برمی دارد. به “
وی با ذکر مثالی توضیح داد: “به عنوان مثال ، در امتحان امسال ، همان س questionال را می توان به وضوح تحت قوانین تجاری یا اصول استنباط قوانین اسلامی مشخص کرد ، جایی که دومین کاندیدای مرکز اصفهان و آذربایجان دوره اصول استنباط قوانین اسلامی توسط 33.. “دوم! ثانیاً ، در مشاغل حرفه ای ، نتیجه آزمون مبتنی بر الزامات قانونی نمی تواند ، در اصل ، نقاط قوت یا ضعف افراد را نشان دهد. نکته سوم این است که آخرین روش علمی ارزیابی داوطلبان ، مهم نیست که س questionsالات چقدر دشوار یا آسان است ، این است که به هر فرد نمره متعادل بدهید.
خضریان با بیان اینکه در این طرح تصمیمی در هفته جاری برای تغییر ضابطه ظرفیت عددی برای حوزه های تخصصی اسناد رسمی و رسمی گرفته می شود ، افزود: تضاد منافع طراحی شده است ، بنابراین حداقل نمره ثابتی مانند 50٪ یا 60٪ نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مرجع از آنجا که ذینفعان می توانند با طراحی سوالات دشوار تعداد پذیرفته شدگان را کاهش دهند ، به این معنی است که سوالات به گونه ای سازماندهی شده اند که تعداد کمی می توانند حد نصاب را کسب کنند.
خضریان ادامه داد: “به عنوان مثال ، در طول کنکور سراسری ، به هر فرد نمره تراز تعلق می گیرد که بر اساس انحراف از میانگین نمره کل داوطلبان شرکت کننده در آزمون تعیین می شود و سپس متقاضیان بر اساس همان نمره. ” اکنون ، در این طرح ، نمرات همه داوطلبان بر اساس میانگین نمره درصد اول آزمون تسطیح می شود و سپس هرکسی که بتواند به 70 درصد حد نصاب نمره تراز برسد ، پذیرفته می شود.
سخنگوی کمیته اصل 90 مجلس افزود: برای از بین بردن امضاهای طلایی مشخص شد که در هر مورد به مجوز یک کد سیستم منحصر به فرد اختصاص داده می شود و از این پس همان کد مبنای شناسایی قرار می گیرد. ، لغو ، تمدید یا درخواست مجوز.
خضریان افزود: یکی از مشکلاتی که فعالان اقتصادی همیشه با آن روبرو هستند تغییر ناگهانی قوانین و مقررات مربوط به محیط کسب و کار است ، به عنوان مثال ، در حالی که فردی در مراحل پایانی اخذ مجوز است ، دستورالعمل های جدیدی صادر می شود و شرایط جدید وضع کرد که آن شخص را از مجوز محروم کرد.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز