پشت صحنه زمینگیر شدن هواپیماهای مسافربری؛ آیا تاکتیک خطوط هوایی برای افزایش قیمت ها کارساز خواهد بود؟ – اخبار راه و املاک – ای بی اس نیوز

به گزارش ای بی اس نیوز، در این شرایط باید دید تاکتیک ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما جواب می دهد یا خیر. آیا قیمت پروازهای داخلی 30 درصد افزایش می یابد؟ سرنوشت تحویل نسبتا رایگان سوخت به ایرلاین ها پس از افزایش احتمالی قیمت بلیت ها چه خواهد بود؟
وی در پاسخ به این سوال که مجلس تا کی می تواند در برابر افزایش قیمت بلیت هواپیما مقاومت کند، افزود: این افزایش 30 درصدی در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و شرکت های هواپیمایی منتظر اعلام آن هستند.
چندی پیش دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: نگران از دست دادن مسافران سفر هوایی پس از افزایش قیمت قطعات و افزایش هزینه های حمل و نقل نیستیم و درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را داریم. به وزارتخانه، اما این وزارتخانه با تعادل قیمت ها و افزایش سقف قیمت موافقت نکرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، هفته ها از این حرکت فاصله داریم جدول کرایه داخلی از وب سایت انجمن هواپیمایی آمده است. اقدامی که به گمانه زنی ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما دامن زده است.
وی با یادآوری اینکه شرکت های هواپیمایی برای یک ساعت پرواز حدود 930 هزار تومان دریافت می کنند، تصریح کرد: با افزایش 30 درصدی، یک ساعت پرواز به حدود 1.2 میلیون تومان افزایش می یابد، البته در صورت عدم تخلف شرکت ها. بر اساس تحلیل های مجلس هزینه یک ساعت پرواز (داخلی) 680 هزار تومان است.
وی ادامه داد: این درخواست به شورای عالی هوانوردی ارسال شده و در دست بررسی است.
دوم اینکه چرا با وجود انتشار قیمت بلیت هواپیما در آذرماه 94 همچنان سوخت و اعتبار ارزان در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار می گیرد. از آنجایی که سوخت ارزان همیشه در دسترس شرکت های هواپیمایی است، چرا مدیران شرکت های هواپیمایی به دنبال افزایش قیمت بلیط هواپیما هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برخی ایرلاین ها عمدا ناوگان خود را برای افزایش قیمت زمین گیر می کنند، گفت: دلیل زمین گیر شدن هواپیماها ترکیبی از اقدامات عمدی و غیرعمدی است. یعنی از یک طرف شرکت های هواپیمایی می گویند ما قطعه نداریم و قطعات معیوب است. علاوه بر این به دنبال افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند.
مقصود اسعدی سامانی همچنین تعداد ناوگان های هواپیمایی فعال در کشور را 115 فروند هواپیما اعلام کرد و افزود: هوانوردی صنعت گرانی است و اگر بخواهیم صنعتی پرجنب و جوش داشته باشیم باید هزینه آن را بپردازیم.
محمدرضا رضایی کوچی ادامه داد: به همین دلیل تهیه بلیط هواپیما سخت است. در حال حاضر حدود 115 فروند هواپیما در ناوگان مسافربری کشور وجود دارد. این در حالی است که ناوگان هوایی مسافری کشور حدود 400 فروند هواپیما دارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در تازه ترین اظهارات خود گفت: قیمت بلیت هواپیما در آذرماه سال گذشته 15 درصد کاهش یافت و به دلیل افزایش هزینه ها، شرکت های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیت کرده اند.
به گزارش ای بی اس نیوز، حمل و نقل هوایی مسافر در کشور در حال حاضر با سوالات و ابهامات متعددی مواجه است؛ اول اینکه تعداد واقعی ناوگان هوایی فعال مشخص نیست. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تعداد هواپیماهای فعال در کشور را 175 فروند اعلام کرد اما معاون وزیر این تعداد را 130 فروند اعلام کرد! تناقضی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی دلیل آن را اعلام کنند. مشکلی که به نظر می رسد دلیل اصلی آن تقاضا برای افزایش قیمت بلیت هواپیما است.
وی در پاسخ به این سوال که شرکت های هواپیمایی چقدر برای افزایش قیمت بلیت درخواست می کنند، خاطرنشان کرد: اعلام نکنیم چون یک عددی را خواسته اند و شورای عالی هواپیمایی می تواند عدد دیگری را تایید کند.
سومین ابهام و سوال این است که چرا شرکت های هواپیمایی صورت های مالی خود را منتشر نمی کنند تا صحت ضرر خود را مشخص کنند. ضرری که یکی از دلایل درخواست افزایش قیمت است.
absnews
به گزارش ای بی اس نیوز، اواخر مردادماه امسال رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه سه ماه پیش مبنی بر افزایش 30 درصدی قیمت پروازهای داخلی در شورای عالی هواپیمایی گفت: این کار را متوقف کرده ایم. برای سه ماه. این در حالی است که برخی شرکت های هواپیمایی به طور غیرمستقیم هواپیماهای خود را زمین گیر می کنند.
ترفند ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیط