به گزارش خبرنگار سیاسی ای بی اس نیوز ، افکار عمومی مردم ایران ؛ این یکی از مهمترین مسائلی است که یکی از اولویت ها و دغدغه های دوستان و دشمنان ایران است. تأثیرگذاری بر این موضوع مهم از دیرباز مورد توجه رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی بوده است. جمهوری اسلامی شاید یکی از معدود کشورهای جهان باشد که هزینه های زیادی را برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی خود هزینه می کند و به همین دلیل است که مقابله با این حملات منفی نیاز به برنامه ریزی ، تلاش و اقدام بیشتری دارد.
اهمیت این س manyال بارها در کلام رهبر معظم انقلاب ذکر و تأکید شده است. وی در آخرین سخنرانی خود بر لزوم توضیح حقایق مبارزه جهادی علیه حمله تبلیغاتی دشمنان ملت ایران تأکید کرد. رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت عید قربان سال گذشته (4 مرداد) تحریف حقایق در این زمینه را خط تبلیغاتی ثابت رسانه های غربی در طول چهل و یک سال گذشته خواندند و خاطرنشان کردند: اما در صورت ضعف ، ده ها یا حتی صدها بار بزرگ می شود. از وظایفی که در جهاد تبیینی به دولت سیزدهم محول شده است ؛ به نظر می رسد حفاظت از رسانه های داخلی در برابر سیل تبلیغات خارجی اهمیت بیشتری خواهد داشت.
دولت با درک اهمیت جهاد در توضیح حقایق و واقعیات کشور ، باید مردم را از دستاوردهای خود در زمینه های مختلف آگاه کرده و آنها را در معرض دید عموم قرار دهد تا آنها بتوانند از بار سیاه نمایی بکاهند. از سوی دیگر ، او باید به کاستی های اعمال خود پی ببرد و آنها را صادقانه با مردم در میان بگذارد. رسالت رسانه ها و فعالان ملی برای تمایز بین اخبار جعلی و شایعات و حقایق مربوط به بحران کرونا ، از یک سو ، و شفافیت اقدامات و صداقت مقامات دولتی ، از سوی دیگر ، ممکن است تا حدودی تحت تأثیر آثار کاهش و ایجاد آرامش بیشتر برای جامعه. سیاست های دولت سیزدهم نیز حمایت کامل از رسانه ملی را نشان می دهد ، هرچند که تیغ حملات ناعادلانه علیه آن را تیزتر کند. بخشی از دیدگاه دولت در مورد رسانه ها را می توان در آخرین واکنش روابط عمومی به خطای رسانه ای مشاهده کرد. “سیاست اساسی دولت مردم ، همانطور که رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد دولتی بارها اعلام کرده اند ، حداکثرسازی تعامل با رسانه ها ، تلاش برای استفاده از ظرفیت آنها برای کنترل و ایجاد فضایی برای گفتگو با رسانه ها است.” بیانیه گفت به
حمله به افکار عمومی مردم ایران
توضیح بیان حقایقی است که ممکن است امیدوارکننده باشد ، اما به همان سادگی که به نظر می رسد ، مشکلات و حساسیت های خاص خود را دارد. در این جهاد از یک سو نباید از حقایق چشم پوشی کرد و از سوی دیگر باید به گونه ای توصیف شود که هیچ نشانی از امید باقی نماند. به دلیل همین حساسیت است که مدیریت بر استفاده از روشهای اخلاقی بیان تاکید کرده است. جنبش توضیحی در حالی که بر حقایق تکیه می کند ، ضمن گزارش پیشرفت ، گزارش شکاف ها و جستجوی راه هایی برای رفع این شکاف ها امیدوار کننده است. توضیح حقایق به معنای بیان مشکلات و چالش های کشور با در نظر گرفتن مساله تحریم ها یا کرونا است. در سایه چنین توضیحی است که جمعیت می تواند دیدی واضح و واقع بینانه از وضعیت کنونی کشور تشکیل داده و برای بهبود آن تلاش کند. واقعیت این است که در شرایط کنونی ، مردم ایران به اعتماد سیاستمداران خود نیاز دارند و تنها در سایه این اطمینان است که می توانند همکاری لازم را با آنها توسعه دهند. این اطمینان برای گردانندگان رسانه های فارسی زبان در خطر است و آنها از هیچ اقدامی برای خنثی سازی آن دست برنمی دارند.
اهمیت توضیح حقایق
چهارده سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، تلاش ملت و دولت ها در زمینه های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته است. دستاوردهایی که با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و چهل سال تحریم سنگین اقتصادی قابل انکار نیست. دولتهای ایران سعی کرده اند تا آنجا که ممکن است زندگی قابل قبولی برای مردم کشور ایجاد کنند ، و اگرچه هیچ عقل سلیم کوتاهی هرگونه نظام و مقام را انکار نمی کند ، اما چرا خلأها و اشتباهات در ایران بسیار بزرگتر و بزرگتر از سایرین است. این بخش در زمینه اطلاعات به عنوان رهبر جهان تبدیل شده است و ساعت ها و روزهایی صرف تهیه برنامه های صوتی و تصویری در مورد آن می شود که این یک علامت سوال بزرگ است. طبیعی نیست که همه پیشرفت ها نادیده گرفته شوند ، همه نقاط قوت و ضعف منفی شوند و افکار عمومی دائماً با اخبار بمباران شوند. همه اینها در حالی که میلیاردها دلار صرف رسانه های فارسی زبان ، تعریف و تولید هدفمند محتوای واژگون واقعیت های ایران و به قول رهبر معظم انقلاب ، تأثیرگذاری بر مردم ، ایرانی ، به ویژه جوانان می شود.
دانستن و توضیح حقایق مهمترین پادزهر است که می تواند سم حملات و تبلیغات را خنثی کند ، به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در دیدار روز دوشنبه با جمعی از دانشجویان به مناسبت اربعین حسینی ، امکانات فضای مجازی و رسانه ها برای روشن شدن و پاسخگویی به ابهامات ، من را قاطیم صدا کردند و به من گفتند: و با استفاده از احساسات انسانی ، و اجتناب از توهین ، بدگویی. “این یک دروغ و فریب در مقابل افکار عمومی است. ”
مهمترین هدف طرح تبلیغاتی علیه ایران هدف قرار دادن امیدهای مردم و القای این مشکل تلخ است که کشور در بن بست غیرقابل حل قرار دارد و امیدی به آینده وجود ندارد. چنین تفسیری از وضعیت کشور به نفع ایالات متحده و متحدان منطقه ای آن است. واشنگتن امیدهای خود را بر سرخوردگی مردم ایران بنا کرده است ، زیرا بسیاری از برنامه های قبلی ، از تروریسم اقتصادی گرفته تا ایران هراسی سیاسی ، برای ایالات متحده به طرز فجیعی شکست خورده است. فشارهای بیرونی شرایط زندگی مردم را به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی دشوار کرده است ، اما نه به حدی که بتوان رویای جان بولتون ، مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهور آمریکا در مورد فروپاشی ایران را تعبیر کرد. بنابراین لازم است ایرانیان به ویژه جوانان در زیر بمباران اخبار ناامیدکننده از وضعیت کشور روح و نشاط خود را از دست بدهند و از این طریق تحت فشار قرار دادن مردم به نتیجه دلخواه برسند. از سوی دیگر ، بسیاری از دشمنان منطقه ای ایران به خوبی می دانند که در حوزه نظامی نمی توانند علیه ایران مثر باشند. آنها با صرف میلیاردها دلار زندگی می کنند و تنها انگیزه این است که مردم ایران را با حاکمان و مقامات خود ناامید کنند و حمله به ناامیدان بسیار آسان تر از امیدهای قدرتمند خواهد بود.
نقش نیروها و نهادها در توضیح حقایق
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز