سرمایه گذاری و توانمندسازی. دو کلمه کلیدی مهم که Trigup امروز برای خود ارزش تجاری تعریف کرده است. این شتاب دهنده و سرمایه مخاطرهآمیز کوچک که در استارتآپهای اولیه در زمینههای مختلف سرمایهگذاری میکند – شریک تجاری و بازوی سرمایهگذاری آگاهانه در استارتآپهای اولیه – مدتی است که علاوه بر مأموریت سرمایهگذاری و حمایت از استارتآپها، موضوعی نیز بوده است. توانمندسازی اکوسیستم نوآوری به مهمترین مسائل نیز در ماموریت خود گنجانده شده است. این رویکردی است که مجید عظیمی گفت: مدیر توسعه تجارت Trigup ایجاد ایده “رویداد ماجراجویی” را رهبری کرد. این رویداد که امروز (یکشنبه 3 دی 1403 هجری شمسی) در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، با هدف کشف و شناسایی استعدادهای نوآور در شرق کشور برگزار شد. خواهد بود
فقدان دانش و تجربه در گفتگو
مجید عظیمی با تشریح چرایی برگزاری «رویداد ونچر» توسط تریگ آپ و شرکای کلیدی آن در شهرهای مختلف کشور، به چالش مهمی در میان تازه واردان به اکوسیستم نوآوری کشور اشاره میکند. عدم آگاهی کافی برای ارائه صحیح طرح و ایده به سرمایه گذار.
به گفته عظیمی، نحوه توسعه ادبیات گفتگو با سرمایه گذار برای استارتاپ ها اهمیت دو چندان دارد. تهیه تمامی ملزومات لازم برای جلب اعتماد و علاقه سرمایه گذاران، فراتر از برگزاری رویدادهای سرمایه گذاری در شهرهای مختلف، یکی از اولویت هایی است که تریجوب برای خود در نظر گرفته است.
او توضیح میدهد: «ایده اصلی رویداد سرمایهگذاری از این واقعیت ناشی میشود که استارتآپها و شرکتهای جدیدی که به سراغ ما میآمدند همیشه با چالش عدم آمادگی برای مذاکره با سرمایهگذاران مواجه بودند و از سوی دیگر، عمدتاً به لطف تسریع و سرمایه گذاری سرمایه های مخاطره آمیز کوچک نیز با این تیم ها کار کرد، به همین دلیل گروه سرمایه گذاری ما برای آماده سازی تیم ها برای مذاکره با چالش های زیادی از جمله تهیه مشخصات مالی مناسب یا بیان صحیح ایده های خود مواجه شد.
مدیر توسعه کسب و کار تریجوب به نکته دیگری نیز اشاره می کند: «اما این موضوع زمانی برای ما جدی شد که در تهران و در فضای تخصصی ساختمان برگزار کردیم، آن زمان بود که بخش زیادی از ایده ها از شهرستان ها می آمد به آنها توجهی نکردند و مورد غفلت قرار گرفتند، کارآفرینانی که گاهی اوقات ایده های جالب و قابل تاملی دارند وقتی این دو موضوع در کنار هم قرار می گیرند، ما را به این نقطه می رساند که اگر می خواهیم تیم های باکیفیتی پیدا کنیم، باید آستین ها را بالا بزنیم. خودمان و کشف ایده های ناب در این زمینه. گامی ماجراجویانه در شهرهای مختلف، اما چالش اول همچنان وجود داشت و همچنان با شرکت های نوظهوری روبرو هستیم که نمی توانند توانمندی ها و توانمندی های خود را به درستی ارائه دهند و بر نحوه مذاکره با سرمایه گذاران تسلط نداشته باشند جستوجوی ایدههای ناب برای سرمایهگذاری در یک منطقه جغرافیایی وسیعتر به دور از دی سی و در همین راستا ایده «رویداد ماجراجویی» برای حل این چالشها متولد شد.
ماموریت ما تمرکززدایی است
در این میان آنچه تریگوپ را بر آن داشت تا در اکوسیستم نوآوری در شهرهای مختلف کشور حضور و فعالیت بیشتری داشته باشد، چالش بزرگ دیگری است که با توجه به شرایط جغرافیایی این روزها بیشتر خود را در عرصه اقتصادی کشور نشان داده است. کمبود سرمایه گذار!
در صورتی که در زمینه ساخت و ساز با Buildsup همکاری داشتیم، بیش از 50 درصد از تیم های شهرستانی حضور داشتند و در آنجا ایده اصلی برگزاری یک رویداد در ما مشخص شد عظیمی میگوید، پس چرا همه برای رشد و توسعه به پایتخت رفتهاند، خدماتی که امروزه مراکز علمی، پارکهای علم و فناوری و موسسات نوآوری به تیمهای نوآوری ارائه میدهند، همه خدمات زیربنایی هستند؟ و امکانات، اما آنچه در این فضاها اتفاق نمی افتد، دانش و توسعه است. بازار به جرأت می توان گفت که این اولین بار در اکوسیستم نوآوری کشور است که شتاب دهنده ای وارد شهرهای کشور می شود و علاوه بر توانمندسازی آنها در همه ابعاد، اولین کاندیدای اعتبار بخشیدن به شرایط سرمایه گذاری در شهر خواهد بود. مناطق انتخاب شده که رویکردی است که ما بر ماجراجویی اصرار داریم.”
به گفته مدیر توسعه کسب و کار در Trigup، انتقال دانش و بینش در مورد آنچه ممکن است در پشت این دستورالعمل ها و راهنماها اتفاق بیفتد یکی از مهم ترین اهدافی است که تیم Trigup با حضور در اکوسیستم مناطق مختلف کشور به آن علاقه مند است. .
ماجراجویی در فرم فشرده
پیست ماجراجویی برای تیم ها طراحی شده است که بسیار کوتاه و فشرده باشد، در واقع می توان گفت که این مسیر نوعی کورس تصادف از پیش تسریع شده است، به این معنی که تیم ها ابتدا از طریق اعلام رویداد Adventure Call در هر منطقه از کشور ثبت نام می کنند. کشور و وارد دوره 6 دوره آنلاین شوید. می توان گفت مهم ترین سرفصل های این دوره آموزشی فشرده کسب و کار، نحوه تدوین یک برنامه مالی و طراحی pitch deck برای سرمایه گذاران است.
پس از این مرحله، تیم ها باید یک برنامه مالی 3-5 ساله و همچنین فایل pitch خود را طراحی کرده و آن را در پلتفرم Trigate آپلود کنند. طرح هایی که حاوی ایده های کامل تری هستند، پاسخ جامع تری به سوالات، حاوی فایل ارائه کامل تری دارند و برای جلسات مشاوره و راهنمایی آماده شده اند، بررسی می شوند. در زیر، مربیان تیمهای آماده جذب سرمایه را انتخاب میکنند و پس از یک جلسه آموزشی فشرده، تیمهای منتخب این فرصت را خواهند داشت تا ایدهها و برنامههای خود را برای سرمایهگذاران حاضر در رویداد نهایی مطرح کنند. فرصتی که می تواند نقطه عطفی برای تیم های جدید باشد تا گامی بلند برای آینده خود بردارند.
از شرق به غرب تا پایان سال
نقطه شروع رویداد ماجراجویی به زمستان سال گذشته برمی گردد. این رویداد با همکاری دانشگاه شریف و تریگ آپ برگزار شد و بهانه ای شد برای ادامه سفر در شهرهای مختلف کشور با هدف تمرکززدایی و عدالت در امکانات و تسهیلات برای تمامی فعالان و تازه واردان عرصه نوآوری در شهرستان ها. دور و نزدیک
به گفته مجید عظیمی، مدیر توسعه کسب و کار تریگوپ، این بحث مطرح شده است که ماجراجویی مشهد با محوریت استان های شرقی کشور (خراسان شمالی، رضوی و جنوبی) به عنوان اولین رویداد از این مجموعه رویدادها، در تاریخ 1396/07/13 برگزار می شود. 23 ژانویه در کارخانه نوآوری مشهد.
پس از آن، ماجراجویی به سمت جنوب کشور خواهد رفت. ماجراجویی فارس که این روزها اعلام شد، با تمرکز بر اکوسیستم نوآوری در جنوب کشور (استان های فارس، هرمزگان، بوشهر، کیگیلویه و بویراحمد) در بهمن ماه و در نهایت در اسفند 1403 در غرب کشور داوری می شود. به میزبانی استان فارس برگزار میشود و محفلی برای علاقهمندان و فعالان حوزه نوآوری خواهد بود.
به گفته عظیمی، تریگوپ یک همراه اصلی نیز دارد که در هر شهر ساکن است. رفیق به زوایای فضای شهری، ادبیات عامه پسند، دسترسی به زیرساخت ها و از همه مهمتر تیم های باکیفیت در آن جغرافیا کاملاً مسلط است و یک هدف مشترک دارد: سرمایه گذاری در ایده های برتر. شتاب دهنده گرین تک در شرق کشور با مرکز استان خراسان رضوی; «هاب شیراز» در رویداد جنوب کشور با مرکزیت استان فارس و «کارخانه نوآوری کرمانشاه» در رویداد غرب کشور با مرکز استان کرمانشاه، شریک اصلی تریگ آپ در برگزاری رویدادهای ماجراجویی هستند. در سال 1403
رویداد Vidad Adventure مشهد اولین رویداد از مجموعه رویدادهایی است که توسط شتاب دهنده Trigup با هدف شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه در بین استارتاپ های کشور و اکوسیستم نوآوری برگزار می شود.
این رویداد امروز در کارخانه نوآوری مشهد با همکاری تریگوپ و گرین تک با حضور بسیاری از فعالان اکوسیستم نوآوری و سرمایه گذاران مطرح کشور برگزار می شود.
منبع خبر: https://digiato.com/iran-technology-news/trigup-business-development-manager-interview
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز