10:54 – 24 نوامبر 1403
شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جدول آماری هفت ماهه شکایات کتبی از شرکت های بیمه را برای استفاده عموم منتشر کرد که بر اساس آن در این مدت 3414 شکایت کتبی از 32 شرکت بیمه فعال در ایران به ثبت رسید.
این آمار در چهار جدول مجزا شامل «مجموع آمار شکایات»، «درمان»، «سوم» و «مرجع» آمده است که از مجموع 2880 شکایت، حدود 67 درصد شکایات به دلیل دریافت 1929 شکایت دریافت شده است. 534 شکایت تشخیص داده شد و در دست بررسی است.
در آمار ارائه شده اشاره ای به میزان بیمه شدگان شرکت های بیمه نشده است. بنابراین نمی توان به طور قطعی درصد رضایت افراد را با توجه به اندازه هر شرکت بیمه تعیین کرد. اما از اطلاعات ارائه شده به نظر می رسد که بیمه «دانا» 621، بیمه «ایران» 409 و «آرمان» 405 مورد شکایت در راس و بیمه های فردا، مفید و چکش ثبت شده است. هر کدام یک پرونده شکایت کتبی دارند که در انتهای لیست 32 شرکت بیمه برای شکایات کتبی عمومی قرار دارد.
در بخش درمانی 661 شکایت کتبی طی 7 ماه گذشته ثبت شد که از این تعداد 548 شکایت رسیدگی و 338 شکایت وصول شد. به این ترتیب 61.67 درصد شکایات در این بخش دریافت شد.
در اداره بیمه شخص ثالث طی هفت ماه گذشته یک هزار و 519 شکایت کتبی ثبت شده که از این تعداد به هزار و 317 شکایت رسیدگی و به 995 شکایت رسیده است. بدین ترتیب 75.5 درصد شکایات در این بخش دریافت شد.
در بخش بیمه بدنه خودرو نیز طی هفت ماه گذشته 697 شکایت کتبی ثبت، 597 شکایت رسیدگی و 390 شکایت وصول شد که درصد شکایات در این بخش به 65.3 درصد رسید.
منبع: ایرنا