09:55 – 16 نوامبر 1403
حسین پورورزان صبح امروز در نشستی با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی ابتدا از تلاش های آنها برای ماندگاری صنعت حمل و نقل هوایی به ویژه در شرایط تحریم قدردانی کرد و گفت: طی سال های گذشته شرکت های هواپیمایی دارایی و هکری بوده اند. آنها خودشان مسائل و مشکلات صنعت را حل کرده اند، اما این نوع حل مشکلات جزیره قطعاً هزینه بالایی دارد.
وی با اشاره به اینکه قصد داریم قانون گذاری در صنعت هوانوردی را در مسیر خودش قرار دهیم، گفت: تحقق این امر نیازمند همکاری، همفکری و دریافت نقطه نظرات همه دست اندرکاران این صنعت است تا بتوانیم این کار را بیشتر بدانیم. برای کاهش یا حذف موانع بیش از هر زمان دیگری.
پورفرزنا با بیان اینکه این اقدام باعث افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ایجاد شرکت های هواپیمایی و ورود هواپیماهای بیشتر به کشور می شود، خاطرنشان کرد: با بسیج عمومی در زمینه بومی سازی قطعات یدکی و موتور هواپیما و حمایت از صنعتگران داخلی، وضعیت کشور بهبود خواهد یافت. ناوگان حمل و نقل ما حمل و نقل هوایی را بهبود خواهیم داد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مدیر ساخت هواپیما در کشور نداریم، افزود: راه اندازی اداره کل پروژه های صنعت هوانوردی ایران با مدل «مپنا» به منظور انعطاف ناوگان هوایی و احیای آن. ناوگان زمینی با مالکیت مشترک بخش خصوصی و دولتی در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک این امر می تواند راه حل مناسبی برای رفع نیازهای صنعت هوانوردی باشد.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین ضربه به شرکت های هواپیمایی، زمان طولانی تعمیر و نگهداری موتور و قطعات یدکی است، افزود: ایجاد دپارتمان مذکور می تواند پاسخگوی نیاز صنعت باشد و صنعت هوانوردی نیز حمایت فن آوری خوب را احساس خواهد کرد. خانه کشور.
پورورزانه تصریح کرد: در این صورت ایرلاین هایی که نیاز به تامین یا تعمیر قطعات یدکی و موتور دارند می توانند با اطمینان بیشتر خدمات باکیفیت تری به مسافران ارائه دهند و معاونت پروژه های صنعت هوانوردی ایران پاسخگوی نیاز شرکت های هواپیمایی خواهد بود.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی یکی از سهامداران این مرکز است و شرکت های بخش خصوصی به عنوان شرکای تجاری استراتژیک برای وزارت راه و شهرسازی فعالیت خواهند کرد و منتظر نظر متولیان این امر هستیم. صنعت و متخصصان آن .
منبع: سازمان هواپیمایی کشوری