18:42 – 15 نوامبر 1403
امیر سالاری پور عضو سندیکای کارخانه داران در نشست خبری امروز با اشاره به نقش هوش مصنوعی در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه تولید برخی محصولات مانند خیارشور و رب گوجه فرنگی فصلی است. باید محصول را در زمان معینی برداشت و به مدت یک سال فرآوری کرد، زیرا با استفاده از هوش مصنوعی می توان آن را در مقادیر دقیق تولید و توزیع کرد.
به گفته وی، امکان دسترسی به اطلاعات انبوه با استفاده از هوش مصنوعی در زبان های مختلف اطلاعاتی وجود دارد و سرعت پردازش هوش مصنوعی فراتر از تصور انسان است.
سالاری پور ادامه داد: در کشورهای دیگر از هوش مصنوعی در بازاریابی محصولات استفاده می شود که نتیجه فوق العاده ای داشته است. آنها حتی پیش بینی های دقیقی از حجم فروش در فصل های آینده ارائه می دهند.
یکی از اعضای سندیکای کنسروسازی افزود: هوش مصنوعی به این زودی جایگزین عملکرد انسان نخواهد شد، اما مطمئناً در بهبود و توسعه کار موثر خواهد بود. استفاده از هوش مصنوعی دقت و پیش بینی تولید در بخش کشاورزی را بین 80 تا 90 درصد افزایش می دهد.