11:05 – 10 نوامبر 1403
محمدرضا طلایی، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به این سوال که برنامه این سازمان در زمینه علائم تجاری زعفران برای جلوگیری از صادرات فله چیست، گفت: متأسفانه خلأ علائم تجاری ما باعث وخامت اوضاع شده است. زعفران به مقدار زیاد صادر میشود، اما در هر حال بازرگانان در زمینه برندسازی تلاش میکنند و سهم ایران در این زمینه رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه این موضوع باید از سوی تجار و صنایع تبدیلی پیگیری شود، گفت: زعفران توسط سازمان تعاون روستایی در بورس کالا عرضه شد.
طلایی ادامه داد: اقداماتی در زمینه صادرات زعفران از استانداری ها انجام شده است که از جمله آنها می توان به جلب نظر اعتبارات برای مشارکت در این بخش در صادرات طلای سرخ اشاره کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا زیرساخت های لازم برای حمایت از خرید زعفران به تشکل ها فراهم شده تا تجربه شلغم تکرار نشود، گفت: در حوزه حمایت از خرید، در حال حاضر محصولات محدودی مانند کشمش، سیب زمینی وجود دارد. ، پیاز و میوه، یک شرکت نوپا است که نیاز به سرمایه زیادی ندارد. خرید یارانه ای محصولی مانند تجاوز به عنف نیاز به سرمایه زیادی دارد که محصولات موجود نیازی به آن ندارند.
ناظر سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان گفت: با سازمان ها و کارخانجات تبدیل انگور به کشمش مشورت کردیم و با تخصیص تسهیلات ارزان به بخش دولتی این امر را تسهیل کردیم تا با کمترین هزینه این امر انجام شود. ” “چالش ها.”
منبع: مهر