شیائومی تصمیم گرفته است نسخه فوق العاده قدرتمند SU7 را وارد خط تولید کند. این خودرو با نام Xiaomi SU7 Ultra شناخته می شود. مدیران این شرکت چینی قول دادند که این خودرو تسلا مدل S و Lucid Air Sapphire را به چالش بکشد.
شیائومی SU7 اولترا چند ماه پیش با شکستن رکورد در نوربرگ رینگ به شهرت رسید. این خودرو توانست دور این پیست را در 6 دقیقه و 46 ثانیه طی کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو تنها 1.98 ثانیه است. از آن زمان تاکنون افراد زیادی شیائومی را تحت فشار قرار داده اند تا نسخه تجاری این خودرو را نیز تولید کند. این فشار جواب داد و شیائومی SU7 اولترا در 10 دقیقه اول پس از عرضه، شاهد 3600 رزرو بود.
مدیر عامل شیائومی لی جون قول داده است که نسخه تولید انبوه شیائومی SU7 اولترا مانند نسخه مسابقه ای در پیست نوربرگ رینگ عمل خواهد کرد. طبیعتا هنوز مشخص نیست که چه مقدار از تجهیزات نصب شده در نسخه اسپرت حذف شده یا در نسخه تولید انبوه جایگزین شده است. همچنین این خودرو هنوز به مرحله تحویل به خبرنگاران و تست نرسیده است; بنابراین نمی توان به طور قطعی در مورد عملکرد آن صحبت کرد. البته می دانیم که نسخه تجاری شیائومی SU7 اولترا شامل 3 موتور الکتریکی مانند نسخه اسپرت آن است.
مشخصات گوشی شیائومی SU7 Ultra
3 موتور الکتریکی شیائومی SU7 اولترا در مجموع 1526 اسب بخار قدرت تولید می کنند که رقم قابل توجهی است. این موتورها از ترکیب دو موتور اصلی شیائومی به نام های V8s و موتور V6s تشکیل شده اند. این خودرو در 5.86 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر بر ساعت است. این اعداد، شیائومی SU7 اولترا را از تسلا مدل S و Lucid Air Sapphire برتری می دهد.
شیائومی در نسخه قدرتمند SU7 از باتری های CATL Qilin 2.0 استفاده می کند. بر اساس چرخه CLTC، این باتری ها با یک بار شارژ مسافتی تا 630 کیلومتر را برای خودرو فراهم می کنند. عملکرد کمپرسور، پمپ آب، فن خنک کننده و رادیاتور در نسخه SU7 Ultra بهبود یافته است. طبق گزارش شیائومی، سدان SU7 Ultra می تواند دو بار از نوربرگ رینگ بدون گرم شدن بیش از حد باتری عبور کند.
خریداران Xiaomi SU7 Ultra می توانند به صورت اختیاری یک کمک فنر Bilstein Evo T1 را برای خودروی خود سفارش دهند. این کمک فنر 10 سطح فشرده سازی و ریباند را برای راننده فراهم می کند. بردار گشتاور نیز می تواند قدرت موتورها را تا 500 بار در ثانیه تنظیم کند. اسپلیتر جدید، دیفیوزر فعال عقب و ورودی های هوای بزرگتر از جمله مواردی هستند که SU7 Ultra را از نسخه استاندارد آن متمایز می کند. اپلیکیشنی به نام Racetrack Master نیز به این خودرو اضافه شده است. این برنامه به رانندگان اجازه می دهد تا دورهای خود را در مسیر ثبت کنند و پارامترهای کلیدی عملکرد را در حال حرکت مشاهده کنند.
موعد تحویل اولین دستگاه شیائومی SU7 اولترا به مشتریان اسفند ماه سال 94 خواهد بود که قیمت پایه این خودرو 114 هزار دلار (7.5 میلیارد تومان) است. همانطور که گفتیم در ده دقیقه ابتدایی عرضه این سدان برقی سریع، 3680 سفارش برای آن ثبت شد.
منبع خبر: https://digiato.com/car-news/xiaomi-su7-ultra-challenges-tesla-model-s-and-lucid-air-sapphire
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز