خودروسازان کره ای به یکی از پایه های صنعت خودروسازی جهان تبدیل شده اند. این شرکت ها در حال کشف راه های جدیدی برای ساخت خودروهای بهتر با نوآوری های مختلف هستند. یکی از آخرین دستاوردهای خودروسازان کره ای نمایشگر هولوگرافیک است. این صفحه نمایش جایگزین خوشه های دیجیتال معمولی برای نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی به مسافران می شود.
هیوندای نمایشگر هولوگرافیک را ارائه کرد. این صفحه نمایش ها شیشه جلوی خودرو را به صفحه نمایشی برای سیستم سرگرمی تبدیل می کند. به این ترتیب از طریق یک دستگاه نمایشگر با تکنولوژی بالا، اطلاعات را روی لایه نازکی از صفحه نمایش روی شیشه جلو نمایش می دهند.
نمایشگرهای هولوگرافیک هیوندای به این شرکت اجازه می دهد تا بزرگترین صفحه نمایش چند رسانه ای را در خودروهای خود بسازد. اکنون آمریکایی ها این جنگ را رهبری می کنند. کادیلاک اسکالید با صفحه نمایش 55 اینچی و لینکلن نویگیتور با صفحه نمایش 48 اینچی یکدیگر را به چالش می کشند. این نمایشگرها به صورت خط تیره وارد داشبورد خودرو می شوند و تاثیری در افزایش قوام قسمت های داشبورد ندارند. اما نمایشگر هولوگرافیک هیوندای می تواند رویه فعلی را تغییر دهد. به گفته متولیان این پروژه، اجرای این نمایشگرها در خودروها از سال 2027 امکان پذیر است.
رندر سه بعدی، پروژه مشترک آلمان و کره
نمایشگر هولوگرافیک کره ای با همکاری هیوندای موبیس و زایس اپتیک ساخته شده است. این ویژگی شیشه جلو را به یک صفحه نمایش بزرگ تبدیل می کند. از آنجایی که راننده اطلاعات منعکس شده بر روی شیشه جلو را می بیند، می تواند داده های مختلف را بدون اینکه چشم از جاده بردارد، بررسی کند.
جزئیات اختراع جدید هیوندای تا حدودی مبهم است. هیوندای موبیس اعلام کرده است که شیشه جلو را با استفاده از یک فیلم شفاف به صفحه نمایش تبدیل می کند. ضخامت این فیلم به اندازه یک موی انسان یا حدود 100 میکرومتر است. هیوندای امیدوار است تا سال 2030، هفت میلیون خودرو در سراسر جهان به نمایشگر هولوگرافیک این شرکت نیاز داشته باشند.
منبع خبر: https://digiato.com/car-news/hyundais-holographic-display-replaces-current-entertainment-systems
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز