پروژه دسترسی اپلیکیشن اسنپ به طور جدی در 10 نوامبر 1401 با راه اندازی ویژگی Accessibility آغاز شد و دائما در حال به روز رسانی و بهبود است. این ویژگی با همکاری نزدیک تیم محصول اسنپ و افراد دارای معلولیت توسعه یافته است. همزمان با روز جهانی ناشنوایان، اسنپ PR گزارش داد که راه دسترسی کامل به این اپلیکیشن برای افراد دارای معلولیت هنوز به پایان نرسیده است و تیم محصول این شرکت در تلاش برای بهبود ویژگی ها و طراحی است. ویژگی های بیشتر برای این گروه هدف.
برای کاربران دارای معلولیت، برای داشتن تجربه کاربری بهتر در استفاده از اپلیکیشن اسنپ، میتوانند در منوی برنامه به قسمت “اطلاعات کاربر” رفته و در قسمت دسترسی (پایین صفحه) اطلاعات مربوط به نوع خود را وارد کنند. ناتوانی، از جمله ناشنوایی / کم شنوایی نابینایی و اختلال بینایی (برای کاربران مسافر) و ثبت ناتوانی های حرکتی. این اطلاعات در اپلیکیشن اسنپ ذخیره می شود و در سمت دیگر هر سفر به کاربر اطلاع داده می شود تا او نیز در سفر با فرد معلول آموزش های لازم را دریافت کند.
دسترسی برنامه اسنپ بر اساس اعداد
اسنپ با هدف ایجاد فرصت های برابر در اختیار افراد دارای معلولیت قرار گرفته است. اسنپ با طراحی ویژگیهای ویژه در اپلیکیشن، خدمات خود را برای مسافران و رانندگان دارای معلولیت بیشتر در دسترس قرار داده و امکان احساس راحتی بیشتر در جامعه را برای این دسته از افراد فراهم کرده است.
از زمان راه اندازی قابلیت دسترسی تا اواسط شهریور 1403 هجری شمسی، 15109 کاربر معلول راننده و 67838 کاربر مسافری نوع معلولیت خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کردند.
روابط عمومی اسنپ در پایان می افزاید در این راه همچنان نیازمند همراهی، همکاری و همفکری بین افراد دارای معلولیت و نهادهای فعال در این زمینه است.
منبع خبر: https://digiato.com/iran-technology-news/facilitating-access-of-people-with-disabilities-to-snapp-application
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز