پس از اینکه جو بایدن دستور فروش یا ممنوعیت TikTok را امضا کرد، بسیاری انتظار دارند این شبکه اجتماعی در ایالات متحده ممنوع شود. به نظر می رسد چنین تصمیمی مانع از تمرکز TikTok بر انتخابات آتی ایالات متحده نشده است و این پلتفرم اخیراً از سیستمی برای نظارت بر محتوای مربوط به انتخابات رونمایی کرده است.
سیستم نظارت بر انتخابات Tiktok چگونه کار می کند؟
دولت ایالات متحده مجبور به فروش تیک تاک یا ممنوعیت آن در این کشور شده است و به نظر می رسد که صاحبان تیک تاک قصد فروش پلتفرم اجتماعی محبوب خود را ندارند. با توجه به چنین شرایطی، احتمالاً به زودی شاهد مسدود شدن فیلتر برای کاربران آمریکایی خواهیم بود. اما TikTok هنوز کاربران این کشور را فراموش نکرده است. شبکه اجتماعی چین در یکی از جدیدترین اقدامات خود اعلام کرد که سامانه ای را برای نظارت بر محتوای مربوط به انتخابات آینده آمریکا ایجاد کرده و هرگونه اخبار و ویدئوهای مرتبط با انتخابات را رصد خواهد کرد.
سیستم نظارت بر انتخابات ایالات متحده، که به عنوان مرکز صداقت انتخابات معرفی شده است. تلاش برای شناسایی محتوای نادرست در مورد رویداد آینده. TikTok ادعا می کند که این سیستم با مشارکت تیمی از متخصصان در زمینه های دموکراسی، حقوق شهروندی، امنیت و فناوری توسعه یافته است و می خواهد داده های دقیق و معتبری را در اختیار کاربران قرار دهد. هر پستی که حاوی اطلاعات نادرست در مورد استخدام، ثبت نام و صلاحیت نامزدها باشد توسط تیمی از مدیران و هوش مصنوعی خودکار شناسایی خواهد شد. 19 سازمان مستقل حقیقتسنجی نیز در پیادهسازی سیستم فوق با TikTok همکاری خواهند کرد.
طبق گفته TikTok، محتوای حاوی اطلاعات نادرست از پلتفرم حذف نمیشود، اما پرچمگذاری میشود و احتمالاً در دید سایر کاربران کاهش مییابد. همچنین برای جلوگیری از تأثیر محتوای سیاسی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی بر افکار عمومی و نظر رأی دهندگان، تیک توک برچسب جدیدی را در کنار ویدیوها به نمایش می گذارد که ساخت آن را با فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی شناسایی می کند. تبلیغات سیاسی پولی نیز در TikTok ممنوع است و احزاب یا کاندیداها نمیتوانند در این شبکه رسانه اجتماعی تبلیغات یا درخواست کمک مالی برای کمپینهای خود داشته باشند.
منبع خبر: https://digiato.com/app/tiktok-announced-us-2024-election-integrity-hub
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز