سیدجعفر تشری هاشمی، رئیس کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شهری شهرداری تهران به بی رغبتی رانندگان تاکسی به خرید خودروهای برقی اذعان کرد. به گفته وی، تنها 150 نفر از خرید تاکسی برقی خبر داده اند و با وجود اینکه تاکسی های برقی به صورت اقساطی عرضه می شود، اما رانندگان تمایلی به خرید این خودروها ندارند.
تشکری هاشمی این اظهارات را در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد. در این جلسه آیین نامه تاکسی های سال 1402 هجری شمسی و مشکلات این آیین نامه بررسی و حسابرسی شد. به گفته هاشمی هاشمی، 80 هزار تاکسی در تهران تردد می کنند که 50 تا 60 هزار تاکسی فرسوده یا در شرف فرسودگی هستند.
عدم دریافت تاکسی برقی به گفته هاشمی
تکشاری هاشمی در جلسه شورای شهر به اصرار شهرداری تهران برای واردات خودروهای برقی حتی با توجه به استقبال مردم و تاکسیرانان از برق اشاره کرد. 30 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد اما تنها 150 نفر خواستار جایگزینی تاکسی های فرسوده با تاکسی های برقی بودند. چری هاشمی گفت: ما نباید در یک دور باطل قرار بگیریم، بهترین خودروها در داخل تولید می شوند، اما یک بار که تمام تلاشمان را روی خودروهای برقی گذاشتیم، در طول این سه سال تا این لحظه تنها 2500 خودرو نوسازی شده است.
طرح واردات انبوه تاکسی های برقی از سال 1402 آغاز شد. در این دوره تقریباً تمام خودروسازان داخلی به جای تاکسی، یک یا چند خودروی برقی چینی وارد کردند. این در حالی است که در بین تمامی خودروهای وارداتی چینی تنها KMC EJ7 یا کرمانموتور الکتریک جک J7 به مرحله راه اندازی رسیده است. مابقی خودروهایی که به عنوان تاکسی برقی وارد ایران شده اند توسط خودروسازان به صورت آزاد به فروش می رسند. Fauve Bastion NAT، Luna GRE و Hongchi E-QM5 از جمله این خودروها بودند که اکنون به عنوان خودروهای شخصی به فروش می رسند.
منبع خبر: https://digiato.com/car-news/drivers-are-reluctant-to-buy-electric-taxis
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز