عملکرد صنعت بازی مبتنی بر بلاک چین (GameFi) در سال 2024 با فراز و نشیب همراه بود. در دسامبر 2023، کارشناسان پیش بینی های خود را در مورد آینده GameFi ارائه کردند. اکنون، در اواسط سال 2024، برخی از این پیش بینی ها درست به نظر می رسد.
جسی، مدیر بازی در Mantle Project، معتقد است که پذیرش بلاک چین و گیمیفای از انتظارات اولیه فراتر رفته است. او برای اثبات نظر خود به موفقیت شرکای اکوسیستم منتل مانند Catizen و Metacene اشاره کرد که هر دو تنها 60 روز پس از راه اندازی به 15 میلیون کاربر رسیدند.
با این حال، همه کارشناسان با Jeezy موافق نیستند. راسل بنت، مدیرعامل Metacade معتقد است که توکنهای هوش مصنوعی و بخشهای میم باعث کاهش علاقه به GameFi شدهاند.
شروع
بنت می گوید که اگرچه وضعیت پروژه های بازی بهبود یافته است، عملکرد قیمت توکن ها در این بخش کمتر از حد انتظار بوده است.
در همین حال، ربکا لیائو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Saga، GameFi را نسبت به همتایان خود کوتاهی میکند. به گفته او، بسیاری از بازیهای بزرگی که ساخت آنها از سال 2021 آغاز شده، اکنون در حال انتشار هستند و آنطور که میخواهند مورد استقبال قرار نمیگیرند.
او معتقد است که مدل مبتنی بر توکن NFT برای موفقیت بازی کافی نیست و عناصر بلاک چین باید به طور یکپارچه در بازی ادغام شوند تا توجه ها را به خود جلب کنند.
لازم به ذکر است که اولگ فومنکو، یکی از بنیانگذاران پلتفرم Sweat Economy، پیش از این پیش بینی کرده بود که بخش GameFi با مشکل مواجه خواهد شد. و به نظر می رسد که این پیش بینی محقق شده است، زیرا تنها چهار بازی برتر در رتبه بندی DappRadar در بین 20 اپلیکیشن برتر جهان قرار دارند.
در همین حال، Gerard Colomer Costello، مدیر محصول Layer 1 Network Laos، خاطرنشان کرد که بازیهای ساده مانند Hamster Kombat توجه زیادی را به خود جلب کردهاند و ممکن است بازیهای دیگر را ترغیب کنند تا از استراتژیهای مشابه برای رشد جوامع خود استفاده کنند.
علیرغم این ابهامات پیرامون بخش بازی، خوش بینی ذاتی در صنعت وجود دارد و بسیاری از پروژه ها در حال بررسی استراتژی های خود برای انطباق با شرایط جدید بازار هستند.
]
منبع خبر: https://ramzarz.news/news/102854/