در سال 2000، زمانی که تتسویا نومورا کار بر روی اولین قسمت از مجموعه Kingdom Hearts را آغاز کرد، اولین بار او به عنوان کارگردان بازی های ویدیویی بود. همه چیز از زمانی شروع شد که Square Enix ایده ساخت یک بازی سه بعدی شبیه به Super Mario 64 را داشت. ایده ای که Square به زودی متوجه شد برای رقابت با ماریو بزرگ به دنبال کنندگان زیادی از شخصیت های دیزنی نیاز دارد. باورش سخت است که این ایده به ظاهر بدوی اکنون به یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی در تمام دوران تبدیل شده است. Kingdom Hearts اکنون با مجموعه ای به ارزش بیش از 10 بازی و انیمه در سه مجموعه مجزا در Steam در دسترس است. این نسخه سه سال پس از انتشار انحصاری آن در Epic Games برای Steam منتشر شد. اما چرا این گروه چنین ارزش تجربه بالایی دارد؟ منتظر بررسی ویجایاتو باشید.
یک جلسه کوچک با یکی از مدیران دیزنی در آسانسور راه را برای ساخت بازی اسکوئر انیکس هموار کرد. Kingdom Hearts به عنوان تلاقی بین Square New World و انیمیشن Walt Disney شروع شد. اولین بازی در سال 2002 منتشر شد و موفقیت تجاری و رسانه ای خوبی کسب کرد. Kingdom Hearts کار خود را با میانگین 85 در متاکریتیک آغاز کرد و پس از انتشار نسخه دوم در سال 2004 موفق به کسب میانگین 87 در این سایت شد. در چند سال اول پس از انتشار اولین بازی و اسپین آف های آن، به سرعت توسط رسانه ها به عنوان یک بازی ضروری در کنسول PS2 سونی معرفی شد. تا جایی که Kingdom Hearts برای مدتی به امضای پلی استیشن تبدیل شد.
در مجموعه بازی های رایانه شخصی، ما سه بسته کوچک مختلف داریم که هر کدام شامل چندین DLC مختلف است. اول از همه، ما مجموعه 1.5 + 2.5 از اولین بازی Kingdom Hearts را داریم. این بازی علاوه بر نسخه اول شامل نسخه Birth by Sleep و انیمیشن Re:Coded نیز می باشد. در واقع یک سری از اسپین آف های بازی در این مجموعه به چشم می خورد که برخی از آنها پورت های مستقیم بازی نیستند و تنها مجموعه ای از سینماتیک بازی هستند که در کنار هم قرار گرفته اند و قسمت روایی داستان را تکمیل می کنند. . Kingdom Hearts از نظر داستانی بسیار مهم است و برای تجربه کامل هر نسخه باید با نسخه های قبلی آشنا بوده و آن ها را امتحان کرده باشید. به همین ترتیب، ما Collection 2.8 و سپس Kingdom Hearts 3 و DLC ReMind را داریم که داستان را تا جایی که بازیها منتشر میشوند، به پایان میرسانند.
Kingdom Hearts در رایانه شخصی برخلاف بسیاری از بازیهای مدرن شرقی مانند Metal Gear Solid Collection یا No More Heroes به طور کامل از ماوس و صفحه کلید پشتیبانی میکند. اینکه اکنون میتوانیم یک بازی تمام کنسولی را روی رایانه شخصی با موس و کیبورد انجام دهیم و تا حد امکان کمتر مشکل داشته باشیم، به خودی خود یک مشکل بزرگ به نظر میرسد. به استثنای یک سری تنظیمات منوی بازی که صرفاً از طریق صفحه کلید انجام می شود، حتی بازی با یک کنترلر نیز می تواند در مجموعه Kingdom Hearts درگیر شود. بازی ها همچنین از گزینه های گرافیکی خوبی بهره می برند و برای پورت PC قابل قبول هستند. بزرگترین تغییر نسبت به نسخه سوم این است که HDR پشتیبانی می شود و در نقاط مختلف بازی می توانید بین 100 تا 120 فریم را در بالاترین تنظیمات گرافیکی دریافت کنید که پیشرفتی بیش از 60 فریم در PS4 Pro است.
در Kingdom Hearts با دنیایی متفاوت از دنیای دیزنی به خصوص انیمیشن مواجه خواهید شد. از شاهزاده خانم هایی مانند سفید برفی، دختر خوشگل، عزیزم و راپونزل گرفته تا دنیای پیکسار. انیمه ای مانند Toy Story در بازی های مختلف Kingdom Hearts حضور پررنگ تری دارد و همچنین داستان انیمه را برای مخاطب جذاب تر می کند. همچنین کراس اوور با دنیای فیلم هایی مانند Tron و Pirates of the Caribbean در Kingdom Hearts یکی از آن اتفاقات استثنایی در دنیای بازی های ویدیویی است.
با وجود ارزش بالای تجربه Kingdom Hearts بر روی رایانه شخصی، قیمت آن همچنان به طرز عجیبی بالاست. اسکوئر انیکس برای اولین دسته از بازی ها که هر کدام بیش از 20 سال قدمت دارند 50 دلار و برای مجموعه 2.8 و KH3 با DLC 60 دلار دیگر پرداخت خواهد کرد. این حتی برای مجموعه ارزشی بیش از 10 بازی گران است و قیمت کل مجموعه را به بیش از 170 دلار می رساند. در غیر این صورت، Kingdom Hearts یکی از تاثیرگذارترین و پاپترین بازیهای فرهنگ تمام دوران باقی میماند و یک شاهکار نادیدهگرفته باقی میماند.
این بررسی بازی بر اساس نسخه Steam است که Square Enix در اختیار ویجایاتو قرار داده است.
منبع خبر: https://digiato.com/game/%DA%A9%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%B4%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B2-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DA%A9
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز