در ماه فوریه، نورثروپ گرومن اولین نمونه از زیردریایی بدون سرنشین خود به نام Manta Ray UUV را به دارپا ارسال کرد. اکنون Northrop Grumman جزئیات بیشتری از این زیردریایی به همراه اولین ویدیوی واقعی منتشر کرده است.
به گفته نورتروپ گرومن، در سال 2020، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) درخواست توسعه کلاس جدیدی از زیردریایی های بدون سرنشین (UUV) کرد. در این اپلیکیشن عناصری مانند مدیریت انرژی، بهره وری، انرژی، سوخت گیری و موارد دیگر برای ماموریت های بلندمدت و بلند مدت حائز اهمیت بودند. زیردریایی Manta Ray نورث روپ گرومن با ویژگی های مختلف نیز با در نظر گرفتن این اجزا ساخته شد.
ویژگی های زیردریایی بدون سرنشین Manta Ray
اولین مزیت زیردریایی بدون سرنشین Manta Ray صرفه جویی در انرژی برای ماموریت های طولانی است. این زیردریایی دارای اندازه و شکل منحصر به فردی است که به آن امکان صرفه جویی در انرژی را می دهد. این زیردریایی در واقع نوعی گلایدر بسیار بزرگ UUV یا XLUUV است.
XLUUV ها به دلیل اندازه بزرگشان برای پرتاب از کشتی یا زیردریایی مناسب نیستند و در عوض از اسکله پرتاب می شوند. اندازه بزرگ Manta Ray همچنین فضای بیشتری را برای حمل محموله ها یا حسگرهای مختلف برای انواع ماموریت های کوتاه و دوربرد فراهم می کند.
اندازه بزرگ این نوع زیردریایی معمولا حمل و نقل و صادرات به کشورهای دیگر را با مشکل مواجه می کند. بسیاری از این زیردریایی ها، هنگامی که به طور کامل مونتاژ می شوند، برای جابجایی روی کامیون یا کشتی برای حمل و نقل بسیار بزرگ هستند. اکنون مهندسان Northrop Grumman با در نظر گرفتن این ملاحظات Manta Ray را طراحی کرده اند. به لطف طراحی مدولار، Manta Ray را می توان برای حمل آسان به قطعات کوچک جدا کرد.
در نهایت، مانتا ری برای آزمایش نیازی به خدمه ندارد، بنابراین می توان آن را در ماموریت های مختلف بدون به خطر انداختن جان خدمه آزمایش کرد.
منبع خبر: https://digiato.com/interdisciplinary/darpas-massive-manta-ray-drone
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز