پس از اختلال در خدمات بانک آبی سامان در روز گذشته، این شرکت در گزارشی دلیل آن را نوسانات برق در سرویسدهنده مرکز داده آبی اعلام کرد و گفت: اکنون تمامی سرویسها در وضعیت پایداری قرار دارند.
بر اساس توییت های کاربران، به نظر می رسد اختلال در Bluebank حداقل حدود ساعت 17:20 عصر دیروز، 12 ژوئن رخ داده است. پس از این غیرفعال کردن، اپلیکیشن و کارت آبی تا یک ساعت دیگر در دسترس نیستند.
در گزارش Blue آمده است: «روز شنبه، برنامه Blue و Bluecard به دلیل نوسانات برق در ارائه دهنده خدمات مرکز داده Blue (سامانتل) موقتاً در دسترس نبودند. در نتیجه این اختلال، کاربران برای چندین ساعت قادر به دریافت خدمات از Blue نبودند “
بر اساس گزارش Bluebank، تیم فنی تیم آبی از همان دقایق ابتدایی تلاش خود را برای رفع مشکل آغاز کرد که در نتیجه این تلاش ها در مرحله اول مشکلات مربوط به بلوکارت برطرف و امکان استفاده از آن فراهم شد. در دستگاه های خودپرداز، مراکز فروش و غیره
این گزارش می افزاید: در مرحله دوم، برنامه Blue نیز به مسیر خود بازگشته و در دسترس کاربران قرار گرفته است حادثه.”
در پایان گزارش آبی آمده است: در حال حاضر سرویس آبی مانند سال های اخیر پایدار است و تیم فنی و امنیتی بلوبانک سامان در تلاش است تا مشکلات احتمالی را پیش بینی کرده و تجربه بهتری را برای کاربران خود ایجاد کند.
منبع خبر: https://digiato.com/iran-technology-news/power-fluctuations-blamed-for-blubank-disruptions
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز