همین یکی دو ماه پیش بود که در اقدامی بسیار عجیب و کمتر از یک سال پس از انتشار The Lost Crown، یوبی سافت قسمت جدیدی از سری شاهزاده ایرانی را با نام The Rogue معرفی کرد و ظاهرا این بازی توسط Evil Empire، سازنده بازی Dead Expansion که مورد تحسین منتقدین قرار گرفت، Return to Castlevania در حال حاضر در حال توسعه است. این بازی که در واقع یک تجربه سرکش است، اخیراً با نام Early Access در استیم منتشر شده و از نظر فنی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اگر میخواهید ببینید که بازی در وضعیت فعلی چگونه کار میکند، Vijayato را با بررسی نسخه دسترسی زودهنگام The Rogue Prince of Persia دنبال کنید.
چندی پیش، اگر کسی از شما پرسید: «آیا بازیهای ویدیویی هنر هستند؟» به سختی می توان او را متقاعد کرد که حداقل آثاری وجود دارند که بتوان آنها را یک اثر هنری به حساب آورد. اما با گذشت زمان، توسعهدهندگان بازیهای مستقل یا استودیوهای کوچک رشد کردند و به همراه آن جذابیت بصری و استعداد فوقالعادهای در قالب بازی به وجود آمد که پاسخ به این سؤال را آسانتر کرد. اما کار جدید Evil Empire یک مزیت بزرگ دارد. این بازی به تنهایی می تواند پاسخی برای این سوال قدیمی باشد. به راحتی می توان گفت «شاهزاده شورشی» بازتابی از واژه «هنر» است! از همان لحظه ای که وارد بازی می شوید، موسیقی جدید و آشنای آهنگساز ایرانی/آمریکایی دنی اسدی به گوش شما می خورد و فریاد می زند که دارید بازی سرزمین پارس را انجام می دهید.
ابتدا می توانید تصاویر ایرانی و گاهی برج های مختلف که قسمت های حاشیه تصویر را پر می کنند و سپس نام فارسی تعدادی از سلاح ها و شخصیت ها مانند خدای ده ها زاگرس “آزاد” برادر شما را مشاهده کنید. «شاهین» و البته مجسمه های شاردالی که به حساب شده ترین شکل ممکن بر روی چشمه های آب زیرزمینی قرار گرفته اند، دلیل محکمی بر این است که آخرین نسخه سریال «شاهزاده پارس» به حساب می آید. اثر هنری با عناصر ایرانی” استفاده عالی از رنگ های گرم به طور کلی در محیط و طراحی مراحل مختلف این اثر به ویژه نماهایی که نقاط مختلف ایران را به جزئی ترین شکل، از مناطق خشک و گاهی به تصویر می کشد. خشکی کوههای زاگرس تا علفزارها و قسمتهایی از قلعهها که با کندهکاریهای سنگی تزئین شدهاند، گواه بسیار خوبی است بر این که Evil Empire تلاش کرده تا تجربهای گرم را ایجاد کند، برخلاف محیطهای به طور کلی تنگ و تاریک در Deadcells و بهویژه بسته الحاقی Castlevania. که ساده، زیبا و گیرا هستند و معشوق.
داستان The Rogue Prince of Persia این بار شما را در نقش شاهزاده ای قرار می دهد که کشورش، ایران، در جریان حملات قومی جادویی و تشنه به خون به نام هون ها (امپراتوری عظیمی که صاحب سرزمین های وسیعی از آسیا تا شرق بود، ویران شد. اروپا) و قصد تخریب آن را دارد تا با کمک همرزمانش آن را بازسازی کند. اگرچه در طول بازی با افراد زیادی روبرو می شوید و داستان تا حدودی پیش می رود، اما از آنجایی که بازی بسیار کوتاه و ناقص است، رمان شاهزاده و ایران در همان ساعات اولیه به پایان می رسد و تنها زمانی که داستان تمام می شود شروع می شود و باید ادامه پیدا کند. ، و همه آن ناقص می ماند. در طول داستان متوجه میشویم که شاهزاده گوهر باستانی عجیبی دارد که میتواند زمان را کنترل کند و خود را به گذشته برگرداند. با توجه به ساختار سرکش بازی، داستان اپیزودهای حاصل را اینگونه توجیه می کند که این موجود باستانی به طور تصادفی روی یک زمان مشخص تنظیم شده است، به همین دلیل است که هر بار که کشته می شوید، به ابتدا باز می گردید.
همانطور که در ابتدا اشاره کردم، حال و هوای بازی کاملا با عنوان شاهزاده ایرانی مطابقت دارد اما به دلیل طراحی مراحل و نقشه ها به همراه ارائه پرک ها و سلاح ها و البته وجود محیط های بازی. این اثر پر از تله ها، عناصر مترویدوانیا و پرتال های معروف سری است که همچنان یادآور Deadcells و شباهت این دو بازی است. The New Prince of Persia همانطور که احتمالا حدس زده اید، اقدامی مشابه Deadcells است که در آن تاکید بر مبارزه تن به تن تا حدودی کاهش یافته و برعکس، مطابق با حال و هوای سریال Prince، آکروباتیک، نبردهای پارکور و پلتفرمینگ به اوج خود رسیده اند.
این بازی به شما امکان حمل سلاح اصلی و ابزار ثانویه را با کمی بیشتر از انگشتانتان میدهد که میتوانید بهطور تصادفی در مسیر خود یا در فروشگاههایی که در هر نیمه از بازی پیدا میکنید خریداری کنید. بازی. البته، همه آنها از ابتدا رایگان نیستند و در طول مسیر، باید نقشه هایی را در داخل صندوقچه ها پیدا کنید که به شما امکان می دهد با کمک آهنگر Beeston این سلاح ها را بسازید. شما توانایی دیگری برای مبارزه دارید که لگد زدن به دشمنان است. البته شاهزاده یک مهارت جالب دیگر نیز دارد و آن توانایی او در راه رفتن روی دیوار است که به شما امکان می دهد از محیط های سخت عبور کنید یا به صورت محدود به صورت عمودی حرکت کنید. البته با ترکیب آن با Dive Attack و مهارت های ثانویه ای که در ادامه توضیح خواهم داد، می توانید به روش های خلاقانه و جالبی دشمنان خود را نابود کنید. در واقع به غیر از سلاح ها، می توانید 4 امتیاز را پیدا کنید که حاوی یک مهارت منحصر به فرد است و در طول مسیر از توانایی های آنها استفاده کنید. بد نیست به نکته جالبی در مورد امتیازات بازی اشاره کنیم که در واقع به مدیریت این ویژگی ها مربوط می شود. هر کدام از این امتیازات به شکلی خاص در جایگاه های خالی توانایی های شما قرار می گیرند و نکته مهم این است که بسته به نحوه قرارگیری آن ها می توانند بر مهارت هایی که قبلاً کسب کرده اید یا در آینده کسب خواهید کرد تأثیر بگذارند و افزایش یا قدرت عصبی سرعت آن را کاهش دهید و حتی آن را کاملاً از بین ببرید.
نکته مهم این است که مبارزات بازی به هیچ وجه پیچیده نیستند و در عین حال ساده، سرگرم کننده و اعتیادآور هستند. البته اشتباه نکنید؛ کوچکترین اشتباه می تواند منجر به مرگ شما شود و اگر نتوانید به درستی دشمنان خود را شناسایی کنید یا ترکیب مناسبی از سلاح ها را برای کمک به شما در این راه انتخاب کنید، قطعا شکست خواهید خورد. منظورم این است که بازی به سختی دیگر بازی های سرکش نیست، و همچنین مکانیک عجیبی ندارد که شما به سادگی نمی توانید بر آن مسلط شوید. خیلی زود می توانید الگوریتم حمله دشمن را یاد بگیرید و با کمی تمرکز غرق شوید و نبردهای زیبای بازی را تمام کنید و سپس شروع به جمع آوری تروفی های بازی کنید.
بازی شامل 6 مرحله و 2 باس نبرد اصلی است که در سطح متوسط تا پایین چالش قرار دارند. متاسفانه برخلاف سلاح ها، تنوع قابل قبولی در طراحی دشمنان بازی و به خصوص مراحل مختلف آن وجود ندارد و با توجه به مدت زمان بسیار کوتاه نسخه Early Access، دشمنان و محیط های جدید زیادی را در طول تجربه خود مشاهده نخواهید کرد. اگر این روند در آینده ادامه پیدا کند و سرعت دستیابی به محتوا، مراحل و دشمنان شاهزاده کاهش یابد، می تواند به جذابیت مبارزاتی و طولانی مدت بازی لطمه بزند. اگرچه همانطور که هست، هر یک از این دشمنان در نوع خود منحصر به فرد هستند، چه از نظر فنی و چه از نظر نوع حملات، و از نظر طراحی جالب به نظر می رسند.
اگر میخواهید بر تمامی محیطهای بازی تسلط داشته باشید، باید دو تا سه ساعت در اطراف خود قدم بزنید تا در زمان ریسپون، داستان ادامه پیدا کند. اگر می خواهید تمام دستاوردهای موجود در حال حاضر را دریافت کنید، این زمان احتمالاً حدود 10 ساعت خواهد بود. ارزش محتوای پایین بازی با توجه به قیمت 20 دلاری آن قابل تامل است و به نظر می رسد محصول کلی هنوز در مراحل اولیه خود است، زیرا چندین باگ و مشکلات آزاردهنده، از سقوط ناگهانی تا ناپدید شدن دشمنان و جلوه های گرافیکی درون بازی، به تجربه شما آسیب می رساند. . شاید باید ماه ها یا شاید چند سال به بازی وقت بدهیم تا در صورت حمایت خوب سازندگان و البته استقبال بازیکنان، به یک اثر کامل و جامع شبیه به یک اکشن سرکش مانند Dead Cells تبدیل شود. اما فعلا گوش دادن به موسیقی دنی اسدی و البته گشت و گذار در محیط های ایران در دنیای The Rogue Prince of Persia ارزش وقت گذاشتن را دارد!
بیشتر بخوانید:
منبع خبر: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-the-rogue-prince-of-persia-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%87%D9%86
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز