سال گذشته یوتیوب ویژگی جدیدی به نام معرفی کرد آیتم های قابل پخش در اپلیکیشن یا وب سایت خود قسمت مجزایی را معرفی کرده و بدون نیاز به دانلود بازی ها را به کاربران ارائه می دهد. اکنون یوتیوب اعلام کرده است که بیش از 75 بازی، از شطرنج و جدول کلمات متقاطع گرفته تا عناوین محبوب تری مانند Angry Birds Showdown و Cut the Rope را می توان از طریق این ویژگی برای مخاطبان تجربه کرد.
سال گذشته، یوتیوب با ارائه ویژگی Playables به مشترکین پریمیوم خود، رسما ورود خود به بازار بازی را اعلام کرد. عرضه اولیه این ویژگی شامل تعداد بسیار کمتری بازی بود و تنها برای مدت محدودی (تا پایان ماه مارس) در دسترس بود. اکنون یوتیوب از اضافه شدن بیش از ۷۵ بازی به این سرویس خبر داده است و همه کاربران می توانند این بازی ها را امتحان کنند.
نحوه دسترسی به بازی های یوتیوب
برای یافتن این آدرس ها، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:
- صفحه اصلی YouTube را در دسکتاپ یا برنامههای Android و iOS باز کنید و موارد قابل پخش را از منوی کاوش پیدا کنید.
- از بین بیش از 75 بازی لیست شده، یکی را که می خواهید انتخاب کنید و مستقیما وارد شوید! همچنین می توانید بازی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و پیشرفت بازی خود را ذخیره کنید.
ارائه یک سری بازی های ساده به یکی از محبوب ترین راه هایی تبدیل شده است که شرکت های فناوری برای جذب یا حفظ مشترکین استفاده می کنند. لینکدین نیز اخیرا سرویس بازی خود را راه اندازی کرده است. نیویورک تایمز، هرست و حتی نتفلیکس همگی بازی هایی را به عنوان بخشی از خدمات خود اضافه کرده اند. حتی شرکت مادر یوتیوب، گوگل، در سال 2019 با سرویس اشتراک بازی های ابری خود Google Stadia سعی کرد به طور جدی وارد صنعت بازی شود، اما پس از بیش از سه سال، گوگل Stadia را در سال 2023 تعطیل می کند.
در نهایت، اگر هنوز آیتم های قابل پخش را در YouTube خود ندیده اید، این شرکت اعلام کرده است که آنها را در ماه های آینده برای کاربران بیشتری عرضه خواهد کرد.
منبع خبر: https://digiato.com/app/youtube-games-playables-youtube-premium
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز