اخبار اقتصادی روز

شیائومی به هشتمین تولیدکننده بزرگ خودروهای الکتریکی در چین تبدیل شده است

شرکت چینی شیائومی که در حال حاضر نامی آشنا در زمینه تولید گوشی های هوشمند و لوازم خانگی است، پس از فروش بیش از 7000 دستگاه از اولین مدل سدان خود به هشتمین تولیدکننده بزرگ خودروهای الکتریکی در چین تبدیل شده است. انتظار می رود ورود تهاجمی شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی بسیار رقابتی چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان ادامه یابد، زیرا تولیدکنندگان در بحبوحه کاهش تقاضا درگیر جنگ قیمت هستند.

اکنون شیائومی به جمع دیگر استارت آپ های خودرو در چین مانند Nio و Xpeng پیوسته است و تمرکز خود را بر تولید خودروهای برقی برای رقابت با خودروسازان با تجربه تری مانند فولکس واگن، تسلا و حتی BYD و جیلی چین گذاشته است.

شیائومی در ماه آوریل 7058 دستگاه از SU7 فروخت که اولین ماه فروش کامل از زمان عرضه این مدل در اواخر مارس است. این شرکت قصد دارد در سال جاری بیش از 100000 دستگاه بفروشد که با میانگین فروش ماهانه 11618 دستگاه در بقیه سال مطابقت دارد. بر اساس تحلیل رویترز از آمار فروش ماهانه خودرو، شیائومی با این میزان فروش به هشتمین خودروی برقی بزرگ چین تبدیل شده است.

خودروساز چینی HIMA با حمایت هواوی نیز از جمله شرکت های جدید در بازار خودروهای برقی است و با عرضه دو مدل خودرو، مجموع فروش خودروهای برقی آن در ماه آوریل به بیش از 20 هزار دستگاه رسید. انتظار می رود فروش ماهانه شیائومی در ماه های باقی مانده از سال به بیش از 11000 دستگاه برسد و آن را در رقابت تنگاتنگ با فولکس واگن قرار دهد که در رقابت با فروشنده خودروهای برقی چینی عملکرد بهتری نسبت به سایر برندهای خودروی خارجی داشته است.

تحلیلگران انتظار داشتند شیائومی 240000 خودرو در سال 2025 و 348000 خودرو در سال 2026 بفروشد. شرکت چینی BYD با بیش از 120000 دستگاه در ماه گذشته در صدر رده بندی فروش خودروهای الکتریکی در چین قرار گرفت. طبق آمار، خودروساز آمریکایی تسلا حدود 31000 خودرو در چین فروخته است. از آنجایی که سازندگان خودروهای الکتریکی با رقابت فزاینده ای در بازار چین روبرو هستند، بسیاری از آنها اکنون تمرکز خود را به بازارهای خارج از کشور تغییر داده اند.

مترجم: امیر محمد درویشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *