شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

توجه داشته باشید روابط عمومی بد چیست؟

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز، روابط عمومی در استانداردهای سازمانی ایده آل، آینده نگر، برنامه محور، مسئله محور، تصویرساز، سازنده، تشویق کننده، منسجم، مردم مدار و تحول آفرین است، بنابراین مدیران ارشد باید به فکر آن باشند. با نگاه مدیرانی که آینده را می سازند و مشکلات را حل می کنند.

روابط عمومی پیشرفته، مدیریت و مهندسی ارتباطات برای اقناع، اعتماد، نفوذ در جامعه، گسترش شبکه ارتباطی و افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان.

روابط عمومی قادر به حل مشکلات ارتباطی و ترسیم نقشه راه برای ذینفعان است و با تحلیل و ترسیم این نقشه راه، گام های موثری در جهت برنامه ریزی ارتباطی و مشاوره مدیران ارشد و مدیریت سیستم ارتباطات سازمان برمی دارد.

عملکرد روابط عمومی نه تنها در فراوانی اقدامات رسانه ای و اطلاع رسانی نهفته است، بلکه در توانایی غلبه بر دغدغه ها و مشکلات ارتباطی سازمان است و ارتباط برای ارائه اقدامات سازمان به مردم یکی از راه های ارائه است. سازمان به عموم

پیام‌های تکراری، محتوای نامربوط و اغلب طولانی، و ارتباطات بدون استراتژی مشخص، نوعی روابط عمومی ضعیف هستند که رهبران دنیای مدرن باید از آن اجتناب کنند و برای تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی به اجتماعی‌سازی اطلاعات روی آورند.

در بخش کشاورزی به این نکته توجه کنیم که مهم ترین عامل تأثیرگذار علاوه بر شرایط اقلیمی و محیطی، عامل انسانی است و به همین دلیل اطلاع رسانی به جامعه و تنویر افکار عمومی در این زمینه حائز اهمیت است.

روابط عمومی در زمینه منابع پایه به عنوان بستر تولید نقش بسیار مهمی دارد و لازم است با استفاده از ابزارها و فناوری های نوین ارتباطی و محصولات چند رسانه ای مختلف، از پتانسیل نهادهای عمومی برای اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم استفاده کرد. . برای جهش در تولید و لزوم متقاعد کردن جامعه به حفظ و بهره برداری بهینه از منابع خدادادی آب و خاک.

*فاطمه زارعان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی

absnews

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

هوای تهران آلوده ماند

ایرنا : داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که وضعیت نارنجی در پایتخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *