به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز، روابط عمومی در استانداردهای سازمانی ایده آل، آینده نگر، برنامه محور، مسئله محور، تصویرساز، سازنده، تشویق کننده، منسجم، مردم مدار و تحول آفرین است، بنابراین مدیران ارشد باید به فکر آن باشند. با نگاه مدیرانی که آینده را می سازند و مشکلات را حل می کنند.
روابط عمومی پیشرفته، مدیریت و مهندسی ارتباطات برای اقناع، اعتماد، نفوذ در جامعه، گسترش شبکه ارتباطی و افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان.
روابط عمومی قادر به حل مشکلات ارتباطی و ترسیم نقشه راه برای ذینفعان است و با تحلیل و ترسیم این نقشه راه، گام های موثری در جهت برنامه ریزی ارتباطی و مشاوره مدیران ارشد و مدیریت سیستم ارتباطات سازمان برمی دارد.
عملکرد روابط عمومی نه تنها در فراوانی اقدامات رسانه ای و اطلاع رسانی نهفته است، بلکه در توانایی غلبه بر دغدغه ها و مشکلات ارتباطی سازمان است و ارتباط برای ارائه اقدامات سازمان به مردم یکی از راه های ارائه است. سازمان به عموم
پیامهای تکراری، محتوای نامربوط و اغلب طولانی، و ارتباطات بدون استراتژی مشخص، نوعی روابط عمومی ضعیف هستند که رهبران دنیای مدرن باید از آن اجتناب کنند و برای تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی به اجتماعیسازی اطلاعات روی آورند.
در بخش کشاورزی به این نکته توجه کنیم که مهم ترین عامل تأثیرگذار علاوه بر شرایط اقلیمی و محیطی، عامل انسانی است و به همین دلیل اطلاع رسانی به جامعه و تنویر افکار عمومی در این زمینه حائز اهمیت است.
روابط عمومی در زمینه منابع پایه به عنوان بستر تولید نقش بسیار مهمی دارد و لازم است با استفاده از ابزارها و فناوری های نوین ارتباطی و محصولات چند رسانه ای مختلف، از پتانسیل نهادهای عمومی برای اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم استفاده کرد. . برای جهش در تولید و لزوم متقاعد کردن جامعه به حفظ و بهره برداری بهینه از منابع خدادادی آب و خاک.
*فاطمه زارعان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
absnews