چت ربات آمازون Q در ماه نوامبر رونمایی شد و در آن زمان تنها برای تعداد کمی از کاربران در دسترس بود. اکنون همه کاربران تجاری می توانند از این چت بات استفاده کنند. این هوش مصنوعی دارای سه نسخه برای توسعه دهندگان، تجاری و برنامه های کاربردی است. با نسخه Apps، می توانید برنامه هوش مصنوعی خود را از طریق پیام های متنی ایجاد کنید.
طبق گفته آمازون، ربات چت Q می تواند به عنوان یک دستیار برای کارمندان شرکت عمل کند. با استفاده از داده ها و فرآیندهای تجاری یک شرکت، این هوش مصنوعی می تواند به سوالات کاری کارکنان پاسخ دهد. آمازون می گوید کاربران همچنین می توانند سوالات Q را در مورد برنامه نویسی، منابع انسانی یا تدارکات بپرسند.
قابلیتهای ربات چت آمازون Q برای کاربران سازمانی
Amazon Q دارای سه نسخه است: Developer، Business و App. نسخه اول، همانطور که از نام آن پیداست، بیشتر برای توسعه دهندگان است و با استفاده از این چت بات می توانند کدهایی را با دستورات متنی از طریق زبان طبیعی بنویسند. آمازون همچنین می گوید این نسخه دارای قابلیت زمان بندی و استدلال چند مرحله ای برای گروه بندی چندین سفارش با هم است. به عبارت دیگر، می تواند وظایف برنامه نویسی خسته کننده و تکراری مانند تست، عیب یابی، رفع اشکال، اسکن امنیتی و بهینه سازی را بر عهده بگیرد.
دو نسخه دیگر بر سایر وظایف سازمانی و دسترسی به منابع، داده ها و سیستم های سازمانی برای برقراری ارتباط موثر با کارکنان تمرکز دارند. نسخه تجاری یا تجاری آمازون Q اطلاعات را از تمام محتوای توزیع شده در سازمان جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند و از آن داده ها برای ارائه پاسخ به کاربران سازمان استفاده می کند.
نسخه Apps آمازون Q همچنین به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های هوش مصنوعی سفارشی را با پیام های متنی ایجاد کنند. این برنامه های کاربردی سفارشی بر روی یک آیتم خاص تمرکز می کنند و تنها به انبار داده ای که کاربر مشخص کرده است دسترسی خواهند داشت. این نسخه در واقع به هر تیمی در شرکت اجازه می دهد تا برنامه های هوش مصنوعی خود را داشته باشد.
منبع خبر: https://digiato.com/tech/amazon-q-enterprise-ai-chatbot-is-now-generally-available
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز