چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

8000 وسیله نقلیه باری در سه ماه به سیستم ترمز مجهز شدند

میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن اجرای ماده 12 در سال گذشته را نقطه عطفی برای ما دانست و گفت: ماده 12 سال‌ها پیش تصویب شد اما از 7.5 میلیارد دلار کمتر از 100 میلیون دلار. پرداخت به حساب انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه و تفاهم نامه راه آهن و شرکت بهبود مصرف سوخت و قراردادهای منعقد شده با شرکت های سرمایه گذاری، حواله های مالی به این شرکت ها به مبلغ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

وی گفت: انشاالله طی روزهای آینده این واگذاری به شرکت ملی نفت ارسال می شود تا به سازمان برنامه، بودجه و تامین سوخت ارسال شود.

صالحی تصریح کرد: طی ده سال گذشته یک سوم خودروها بدون ترمز حرکت می کردند و از 25 هزار خودرو، 8 هزار خودرو بدون ترمز بوده که این جهشی است و در راستای برنامه کاهش میزان خسارت و کاهش خسارت است. جراحات در راستای رفع مشکل تمامی 8000 وسیله نقلیه باری مجهز به کفشک ترمز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: 8 هزار دستگاه خودروی باری ظرف سه ماه عیب یابی و مجهز به سیستم ترمز شدند و تمام موانع این بخش برطرف شد و به جرأت می توانم اعلام کنم در سامانه خودروهای باری خودرو بدون ترمز وجود ندارد. که رضایت بخش نیست

وی تصریح کرد: یکی از کابوس های لکوموتیورانان این بود که ممکن است ترمز در پایین کار نکند و منجر به تصادف شود که خوشبختانه این مشکل برطرف شد.

صالحی با بیان اینکه تشکیل کامل قطارهای باری برای اولین بار اجرا شد، افزود: در چارچوب این رویه تمامی واگن های قطار باری از یک نوع و از یک شرکت بودند.

وی افزود: در سه ماه پایانی سال گذشته تمامی قطارهای باری و قطار در تمامی مسیرها تکمیل شد و در اولین روزهای اجرای برنامه هفتم اولین گام در این بخش برداشته شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه در سال گذشته محصولات حمل و نقل را متنوع کردیم و به رشد 10 درصدی حمل و نقل به ویژه در کشورهای CIS از جمله روسیه رسیدیم، گفت: در سال های گذشته ترانزیت اصلی فقط گوگرد بود و آن هم برای کشور. ترکمنستان بود که امسال رشد چشمگیری در این بخش داشته ایم.

صالحی به راه اندازی بندر خشک ابرن اشاره کرد و گفت: بندر خشک ابرن در مجاورت پایتخت قرار دارد زیرا 70 درصد محموله های بار وارد پایتخت می شود به همین دلیل این بندر سال گذشته افتتاح شد و تمامی عملیات حمل و نقل از طریق این بندر انجام شد. با راه اندازی این پریز، اندازه آن دو برابر شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور متوسط ​​سرعت قطارهای ما بسته به درجه 140 کیلومتر است اما سرعت تجاری ما از لحظه صدور بارنامه تا زمان تخلیه و بارگیری متفاوت است.

وی افزود: سرعت گاری 60 کیلومتر بر ساعت و سرعت تجاری ما بسته به عوامل مختلف 5 کیلومتر در ساعت است و دلیل اصلی این کاهش سرعت مربوط به تاخیر گاری ها در هنگام تخلیه یا تاخیر در هنگام تخلیه است. بارگذاری.

صالحی گفت: امسال با توجه به راه اندازی این قطار کامل شاهد افزایش محسوس سرعت تجارت خواهیم بود.

وی افزود: قطار مشترک ایران و کربلا سال گذشته راه اندازی شد و هفتگی یک قطار در این خط تردد می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: روز گذشته در نشستی با وزیر حمل و نقل راه آهن شلمچه – بصره، مراحل تکمیل این خط آهن بررسی شد و روند حذف مین از این خط ریلی به ویژه در عراق.

صالحی گفت: امضاهای طلایی برداشته شد و مراحل سیستماتیکی در سال گذشته انجام شد و بخش زیادی از بدهی های ارزی به کشورهای واقع در خط راه آهن مرود از جمله بدهی به کشور ترکمنستان را پرداخت کردیم. از 6 میلیون فرانک به 2 میلیون فرانک بدهی به ترکمنستان رسیده ایم و امیدواریم مابقی از ابتدای سال جاری تا 6 ماه آینده پرداخت شود.

وی گفت: از 29 میلیون و 670 هزار مسافر در سال 1401 هجری قمری به 31 میلیون و 780 هزار مسافر در سال 1402 هجری قمری 7 درصد رشد داشته است.

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *