در سال 2023، یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا این امکان را داد که از طریق فیلم های کوتاه درآمد کسب کنند. تعداد فزاینده ای از تولیدکنندگان محتوا اکنون با ایجاد و به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه درآمد کسب می کنند. یوتیوب روز پنجشنبه اعلام کرد که از هر ۴ کاربری که محتوای ویدیویی را در این پلتفرم به اشتراک میگذارد، ۱ نفر از ویدیوهای کوتاه درآمد کسب میکند. با بیش از 3 میلیون سازنده در پیوند تبلیغات YouTube، این تعداد در مجموع 750000 سازنده ویدیوی کوتاه است.
این شرکت به طور مشخص مبلغی را که به این کاربران پرداخت کرده است، فاش نکرد. یوتیوب در سه سال گذشته در مجموع 70 میلیارد دلار به سازندگان محتوای ویدیویی پرداخت کرده است که بیشتر آن برای محتوای طولانی است.
به نظر می رسد که محبوبیت ویدیوهای کوتاه در یوتیوب در آینده افزایش خواهد یافت. سخنگوی یوتیوب کیمبرلی تیلور می گوید تعداد این نوع ویدیوها در مقایسه با سال 2022 حدود 50 درصد افزایش خواهد یافت. این ویژگی اکنون به طور میانگین بیش از 70 میلیارد بازدید روزانه در ماه دارد. این پلتفرم برای اولین بار در سال 2020 اجازه ویدیوهای کوتاه را داد و در سال 2023، این پلتفرم تصمیم گرفت بر اساس بازدیدها به سازندگان این نوع محتوا پول پرداخت کند.
یوتیوب در زمینه ویدیوهای کوتاه با TikTok رقابت می کند
با وجود مشکلاتی که شبکه اجتماعی تیک تاک در آمریکا تجربه کرد، یوتیوب نتوانسته رقیب جدی تیک تاک در زمینه محتوای ویدئویی کوتاه باشد. البته اگر در آینده این مشکل در تیک توک ادامه پیدا کند، احتمالاً کاربران بیشتری از آمریکا در یوتیوب فعال خواهند شد.
آینده TikTok در ایالات متحده در حال حاضر نامشخص است، زیرا لایحه ای برای ممنوعیت این پلتفرم یا فروش اجباری آن به یک شرکت غیر چینی در حال حاضر در سنا در دست اجراست.
البته به نظر می رسد یوتیوب نیز مشکلاتی دارد. اخیرا شهردار نیویورک علیه این پلتفرم و دیگر شبکه های اجتماعی به دلیل آسیب رساندن به سلامت روان جوانان شکایت کرده است.
منبع خبر: https://digiato.com/app/short-videos-on-youtube-likely-attract-larger-audience
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز