GDPR برخی از قوی ترین پروتکل های حفظ حریم خصوصی در جهان را به کاربران اینترنت اروپایی ارائه می دهد. این قانون سازمانها را از جمعآوری اطلاعات شخصی کاربران در موارد غیرضروری یا عدم دریافت رضایت صریح کاربر منع میکند و وقتی این سازمانها اطلاعات شخصی کاربران خود را دارند، نمیتوانند از آن برای مقاصدی غیر از هدف اصلی دادهها استفاده کنند. استفاده کنید. اگر نقض امنیت داده ها وجود داشته باشد، یا اگر آن داده ها بیش از حد نگهداری شوند، کسب و کارها می توانند با مشکل بزرگی مواجه شوند.
در ژانویه 2020، تنظیم کننده های حریم خصوصی ایتالیا، شرکت مخابرات ایتالیا را به دلیل تخلفات متعدد جریمه کردند. مقامات بعداً متوجه شدند که این شرکت پس از اینکه متوجه شدند شرکت مرتباً با افراد دیگری غیر از مشتریانش تماس های آزاردهنده برقرار می کند، در حال جمع آوری و پردازش داده ها است. با یکی از این افراد در یک ماه 155 بار تماس گرفته شد.
همانطور که زندگی ما به طور فزاینده ای از طریق گزارش های اعتباری و سوابق پزشکی دیجیتال آنلاین می شود، رابطه ما با حریم خصوصی به طور چشمگیری تغییر می کند و چالش های جدیدی را برای طراحی قوانین حمایت از مصرف کننده در کل جهان ایجاد می کند.
4. H&M – 35 میلیون یورو (41 میلیون دلار)
همه شرکتهای بزرگ فناوری متعهد شدهاند که قوانین حریم خصوصی اروپا را رعایت کنند، اما این بدان معنا نیست که آنها همیشه این کار را درست انجام میدهند. تا کنون گوگل، متا (شرکت مادر فیس بوک) و توییتر همگی جریمه شده اند و مرکز تحقیقات در حال انجام تعدادی از تحقیقات است. شرکتهای بزرگ فناوری تنها شرکتهایی نیستند که مشمول GDPR میشوند. این قانون برای همه شرکت هایی که در اروپا به صورت آنلاین تجارت می کنند، از خرده فروشان گرفته تا خطوط هوایی، اعمال می شود.
3. گوگل – 50 میلیون یورو (56.6 میلیون دلار)
یکی از اولین جریمه های عمده GDPR باعث شد که تنظیم کننده های فرانسوی در ژانویه 2019 گوگل را به دلیل عدم افشای نحوه جمع آوری داده های خود و استفاده از آن داده ها برای ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران جریمه کنند. مانند جریمه واتساپ، این جریمه نمونهای از GDPR است که شرکتها را ملزم میکند با کاربران شفاف باشند و آنها را از هر اتفاقی که برای دادههایشان میافتد مطلع کنند. گوگل درخواست تجدید نظر کرد، اما این جریمه توسط دادگاه فرانسوی تایید شد.
5. TIM – 27.8 میلیون یورو (31.5 میلیون دلار)
بزرگترین جریمه هایی که بر اساس این قانون تا به امروز اعمال شده است:
در سپتامبر 2021، کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند تحقیقات تقریباً سه ساله ای را در مورد WhatsApp آغاز کرد. به شرکت متا منتقل شد. کمیسیون اعلام کرد واتس اپ نتوانسته است کاربران اروپایی را به طور کامل در مورد استفاده از داده های آنها مطلع کند. به طور خاص، در مورد نحوه اشتراک گذاری داده های WhatsApp با فیس بوک بود. سخنگوی این پلتفرم پیام رسانی گفت که این شرکت با این تصمیم مخالف است و درخواست تجدید نظر خواهد کرد.
بزرگترین جریمه GDPR در تاریخ کوتاه این مقررات، جریمه ای بود که برای آمازون اعمال شد. در جولای 2021، سازمان حفاظت از داده های لوکزامبورگ به آمازون گفت که پس از بررسی نحوه رسیدگی به داده های مشتریان این شرکت، باید 746 میلیون یورو جریمه بپردازد. یکی از سخنگویان آمازون گفت که این شرکت به شدت با این تصمیم مخالف است. درخواست تجدیدنظر در انتظار است.
1. آمازون – 746 میلیون یورو (847 میلیون دلار)
میتوانید با تلاشهای فیشینگ، مانند گذرواژهها و هشدارهای قوی، از دادههای خود محافظت کنید، اما فقط دولتها میتوانند قوانین حفظ حریم خصوصی را اجرا کنند و کسانی را که این قوانین را نقض میکنند مجازات کنند. در طول دهه گذشته، اتحادیه اروپا بررسی های گسترده ای از قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران در سراسر قاره سبز انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که این مقررات برای نیازهای زندگی آنلاین کافی است. بیشترین فشار در می 2018 وارد شد، زمانی که مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) اجرایی شد.
2. WhatsApp 225 میلیون یورو (255 میلیون دلار)
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز؛ از زمان معرفی مقررات ویژه حفاظت از داده های عمومی اروپا (GDPR)، شرکت ها به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران به شدت مجازات شده اند.
absnews
خطرات عدم رعایت این قوانین زیاد است. مقامات قضایی در هر یک از 27 کشور اتحادیه اروپا می توانند شکایات را بررسی کنند و این اختیار را دارند که جریمه های سنگین (حداکثر تا 20 میلیون یورو یا 4 درصد از گردش مالی کلی یک تجارت، هر کدام بیشتر) را برای متخلفان اعمال کنند. علاوه بر این، افرادی که به هر نحوی قربانی سوء استفاده از داده ها شده اند، حق مطالبه غرامت را دارند. زمانی که جریمه اعمال می شود، شرکت ها عموما با آن مخالفت می کنند و تصمیم گیری نهایی را به دادگاه واگذار می کنند.
خردهفروشی H&M در آلمان در سال 2020 به دلیل نظارت مشکل بر کارکنان خود جریمه شد. این شرکت جلسات اجباری بازگشت به کار را که کارمندان پس از مرخصی در آن شرکت می کردند ضبط کرد و فیلم ضبط شده را بدون رضایت کارمندان در اختیار مدیران سراسر سازمان قرار داد. این ویدیوها حاوی جزئیات خصوصی (از جمله اطلاعات پزشکی) در مورد زندگی شخصی کارمندان بود که شرکت سپس از آن برای تصمیم گیری در مورد ادامه کار کارکنان خود استفاده کرد.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز