در سیزدهمین کنفرانس بین المللی موتورهای احتراق داخلی و نفت، این موضوع مطرح شد.

رئیس سیزدهمین کنفرانس بین المللی موتورهای احتراق داخلی و نفت در خصوص شکل گیری همکاری صنعت و دانشگاه گفت: در حال حاضر حدود یک تا دو درصد پایان نامه هایی که در دانشگاه ها نوشته می شود می تواند موثر باشد و بقیه پایان نامه ها قابل اجرا نیست. استفاده شده. در عمل و باید باشد. هم دانشگاه ها باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشند و هم شرکت های خودروسازی باید توجه بیشتری به فعالیت دانشگاه ها داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهندس مصطفی میرسلیم، رئیس سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای احتراق داخلی و نفت گفت: باید برای ارتقای صنعت موتورهای احتراق داخلی اقدامات جدی صورت گیرد تا ما را به مقصدی شایسته کشورمان
وی تاکید کرد: در این زمینه دو بحث وجود دارد اول اینکه نیازهای داخلی تامین شود و دوم اینکه به بحث صادرات توجه شود. اگرچه در حال حاضر بحث واردات نیز مطرح است، اما واردات فقط برای عرضه نیست. اما مسئله مهم واردات بی رویه و قاچاق این است که بدون مبارزه با این موضوع نمی توان به بحث تولید داخل رسید.
میرسلیم بحث کیفیت را موضوعی مهم در حوزه خودرو خواند و تاکید کرد: برای رسیدن به کیفیت مطلوب ده گام را دنبال کرده ایم.
میرسلیم به بحث مهندسی معکوس نیز پرداخت و تاکید کرد که موضوع مهندسی معکوس در حوزه نیروهای محرکه را نباید با مدل سازی اشتباه گرفت. 25 سال پیش طراحی برای تولید داخلی با طراحان منصوب شروع شد و آن را با موفقیت انجام دادیم اما در مرحله بعد طراحی داخلی مورد توجه قرار گرفت. نمونه های زیادی داریم و به این موضوع توجه ویژه ای داشته ایم.
نماینده مردم تهران در شورای اسلامی در خصوص شکل گیری همکاری صنعت و دانشگاه تاکید کرد: در حال حاضر حدود یک تا دو درصد پایان نامه هایی که در دانشگاه ها نوشته می شود می تواند موثر باشد و مابقی پایان نامه ها نمی تواند موثر باشد. در عمل استفاده می شود و باید هم دانشگاه ها باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشند و هم کسب و کارها باید توجه بیشتری به فعالیت دانشگاه ها داشته باشند.
میرسلیم سیاست مصوب در حوزه حمل و نقل را برجسته کرد و گفت: صنعت این تصمیم را رعایت نکرد و نتوانستیم این سیاست را اجرا کنیم، در واقع اقتصاد انرژی نتوانست پیشرو باشد و در واقع نقش انرژی باید مشخص شود یکی از دلایلی که تعداد خودروها زیاد است و حتی بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند حتی برای مسافرت های طولانی از ماشین شخصی خود استفاده کنند که هزینه کمتری برای آنها دارد.
وی همچنین بحث تولید داخل را مطرح کرد و افزود: اگر تولید داخل نتواند به قیمت رقابتی برسد، کاری از دست ما برنمی آید زیرا معمولا با گران شدن مواد اولیه، قیمت محصول نهایی افزایش می یابد.
رئیس سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای احتراق داخلی و نفت هزینه های زیست محیطی ناشی از آلاینده ها به ویژه خودروهای سواری را برشمرد و افزود: باید برای اصلاح آینده چاره اندیشی شود و این امر باعث اتلاف وقت و مشکلات زیست محیطی نشود. . .
میرسلیم موضوع ارز دو نرخی را نیز عنوان کرد و آن را به عنوان یک معضل در حوزه اقتصاد کلان مطرح کرد و افزود: این موضوع در برنامه هفتم مطرح شد زیرا در بسیاری از موارد این موضوع باعث ایجاد فساد می شد، سیاستی که اقدامات مناسبی را ایجاد کرده است. تمام شود