شرکت پپسی کاهش غیرمنتظره فروش سه ماهه را گزارش کرد و پیشبینی کرد که رشد درآمد ارگانیک برای سال 2024 کاهش یابد زیرا افزایش قیمتهای متعدد بر تقاضا تأثیر گذاشته و سهام آن را 4 درصد کاهش داده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، این شرکت اعلام کرد تقاضا به طور عمده در ایالات متحده شروع به کاهش کرده است، جایی که مصرف کنندگان از قیمت های بالاتر برای نوشابه و سایر محصولات اجتناب می کنند و این پس از دو سال رخ می دهد که پپسی هزینه های تولید بالاتری را به مشتریان خود واگذار کرد. حاشیه سود شما
رامون لاگوئرتا، مدیرعامل پپسی کو، گفت که ما شاهد کاهش جزئی در ایالات متحده هستیم. او گفت که فروش غذا و نوشیدنی در سه ماهه چهارم کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل کاهش قیمت ها و بودجه خانوارها بود. کارفور، بزرگترین خرده فروش مواد غذایی اروپا، در ژانویه اعلام کرد که دیگر برندهای پپسی کو را “به دلیل افزایش غیرقابل قبول قیمت” عرضه نخواهد کرد.
درآمد سه ماهه چهارم پپسی 0.5 درصد کاهش یافت و به 27.85 میلیارد دلار رسید که اولین کاهش در 14 سه ماهه بود. بر اساس داده های LSEG، تحلیلگران انتظار داشتند که 1.4 درصد افزایش یابد و به 28.40 میلیارد دلار برسد.
این غول نوشیدنی و تنقلات انتظار دارد رشد درآمد ارگانیک سالانه حداقل 4% در مقایسه با رشد 9.5% ثبت شده در سال مالی 2023 داشته باشد.
بر اساس گزارش رویترز، جیمی کالفیلد، مدیر ارشد مالی پپسی کو، گفت که انتظار دارد هزینه مواد خام از سال مالی 2023 کاهش یابد.
انتهای پیام