چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

راه اندازی خط ریلی رشت – خزر تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه های ریلی گفت: امیدواریم تا پایان سال خط ریلی رشت – خزر راه اندازی شود که دریای خزر را به خلیج فارس متصل می کند و نقش عملی در این زمینه ایفا می کند. . حمل و نقل بار »

به گزارش ای بی اس نیوز، مهرداد بذرپاش در مراسم ورود 685 دستگاه خودروی نو و نوسازی شده به شبکه ریلی و امضای برگه های ماده 12 قانون رفع موانع به تولید گفت: طی یک سال گذشته وظایف متعددی را انجام داده ایم. در دستور کار قرار دارد. در سال جاری، چندین پروژه زیرساختی بخش ریلی به بهره برداری رسید، پروژه هایی که تا حدی تامین مالی شدند اما در طول سال ها به تعویق افتادند و در نهایت وارد خدمت شدند. یکی از این پروژه ها پروژه همدان در سنندج است که کردستان را به شبکه ریلی متصل می کند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری و هدایت منابع مالی به مناطق مختلف کشور نیازمند زیرساخت های حمل و نقل است. تکمیل کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب نیازمند زیرساخت های حمل و نقل است. وگرنه فقط یه شعاره همچنین پروژه بستان آباد – تبریز پس از سال ها به بهره برداری رسید. کاربری منطقه ای استان آذربایجان و استفاده از کریدور در مسیر شرق به غرب از ویژگی های این راه آهن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه اهواز اندیمشک یکی دیگر از این پروژه ها بود. همچنین امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان سال خط ریلی رشت – خزر را راه اندازی کنیم که دریای خزر را به خلیج فارس متصل می کند و ارتباط بندر به بندر را فراهم می کند و نقش عملی در زمینه انتقال کالا ایفا می کند. . . در حال برنامه ریزی برای اتصال بندر استراتژیک چابهار به زاهدان برای سال آینده هستیم.

بذرپاش با اشاره به امضای کاربرگ های ماده 12 قانون رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: امروز حدود 600 میلیارد به مرحله نهایی رسیده و پول به شرکت های مشمول ماده 12 این قانون واریز شده است.

ما آماده ایم حمل و نقل کالا را به بخش خصوصی واگذار کنیم

وی در خصوص حوزه ناوگان باری نیز گفت: بر ضرورت واگذاری مسئولیت در حوزه بار تاکید داریم. ما آماده ایم تراکتورها و واگن ها را به بخش خصوصی و شرکت های باربری واگذار کنیم و آنها نیز سرمایه گذاری کنند و ما فقط زیرساخت ها را تامین کنیم و راه را مدیریت کنیم. ما حتی آماده تحویل لوکوموتیوها هستیم.

ماموریت راه آهن برای ساخت 500 واگن مسافری

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک خودروی سواری نیز باید اقتصادی باشد، گفت: آمادگی داریم با هر شرکتی که توانایی ساخت خودرو سواری را داشته باشد، قرارداد سوآپ نفت منعقد کنیم. ما این وظیفه را به شرکت راه آهن واگذار می کنیم تا با هر شرکت ملی قرارداد ساخت 500 واگن مسافری منعقد کند. تامین منابع مالی وزارت راه در تمامی موارد شامل ترخیص هیدروکربن ها خواهد بود. راه آهن امن ترین و راحت ترین روش حمل و نقل است و ما به دنبال توسعه ناوگان خود هستیم.

بذرپاش خاطرنشان کرد: هفته ای نیست که موضوع راهروها از سوی رئیس جمهور پیگیری نشود. مقام معظم رهبری همچنان پیگیر این موضوع هستند. تکمیل پروژه های نیمه تمام و تکمیل زنجیره کریدور و توسعه ناوگان در فاز اول با سفارش داخلی و ساخت و سپس واردات در دستور کار ما می باشد.

ادامه بده

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *