چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

چرا بقای فناوری با وجود صنعتگران بزرگ مرتبط است؟

خبرگزاری ای بی اس نیوز، در سال 2022، بزرگترین سرمایه گذاری تحقیق و توسعه در صنعت لوازم خانگی توسط سازندگان مطرح جهان در چین، کره، آمریکا و ترکیه انجام شد، اما میانگین سهم صنعت لوازم خانگی در هزینه های تحقیق و توسعه کمتر است. بیش از 3 درصد که دلیل اصلی آن تعدد بنگاه های تولیدی و عدم توجه به توسعه واحدهای بزرگ مقیاس است که قدرت ریسک پذیری برای تحقیق و توسعه را دارند.

علاوه بر این که حوزه تحقیق و توسعه با حوزه نوآوری و دانش پیوند خورده است، بدون پذیرش خطرات و مخاطرات به ویژه در بخش‌های صنعتی و صنایع با محوریت ساخت و ساز قابل اجرا نیست. مزایای آنها برای تحقیق و توسعه در صورت ریسک سرمایه گذاری، در چرخه مالی خود دچار شوک های جدی و جبران ناپذیری نخواهند شد. در واقع اندازه بنگاه با میزان سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه رابطه منطقی دارد و تجربه صنعت نشان داده است که بنگاه‌ها در سراسر جهان به سمت ایجاد تحقیق و توسعه حرکت کرده‌اند که از نظر مقیاس اقتصادی در محدوده بهینه قرار دارند و می‌توانند جبران کنند. خطرات این بخش

از آنجایی که R&D شناخته شده ترین مسیر برای ورود به عرصه نوآوری در صنعت است، در سال های اخیر سرمایه گذاری در این زمینه با شدت بیشتری توسط شرکت های بزرگ دنبال شده است، به طوری که کل هزینه تحقیق و توسعه در سال 2022 توسط شرکت های صنعتی جهانی خواهد بود. 2.4 تریلیون دلار ارزش داشته باشد. از آنجایی که صنایع پیشرفته بیشترین سهم از هزینه های تحقیق و توسعه را به خود اختصاص می دهند، هزینه های تحقیق و توسعه صنعت لوازم خانگی به عنوان یک صنعت «تکنولوژی پیشرفته» به نسبت سود سالانه آن زیاد است.

به منظور تثبیت موقعیت خود در بازار و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، غول های تولید لوازم خانگی جهان باید همگام با تغییرات سریع در طراحی و فناوری محصول حرکت کنند، در غیر این صورت بازار لوازم خانگی لوازم خانگی متمرکز بر فناوری به سرعت جایگزین سایر رقبا با برندهای قبلی خواهند شد. رقابت در میان برندهای لوازم خانگی به جای قیمت، بر طراحی و فناوری متمرکز شده است. Whirlpool America و Haier China به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان، سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه خود را به ترتیب به 456 و 125 میلیون دلار در سال 2022 افزایش داده اند که سهم قابل توجهی از درآمد خود را به خود اختصاص داده است.

در بین برندهای کره ای، ال جی در سال 2022 116 میلیون دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد و Archlake نیز 42 میلیون دلار برای برنامه های تحقیق و توسعه خود اختصاص داد. بارزترین تأثیری که این میزان سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برای برندها داشت، جلب رضایت مشتری از نظر کمی و کیفی کالاها و محصولات بود و توانستند ویژگی های محصول را به هم نزدیک کنند و مختصات مورد نظر مشتری را با استفاده از دانش و دانش تولید کردند. فن آوری.

سهم هر یک از این برندها در بازار لوازم خانگی در جهان و یا در بخشی از جهان تاثیر مستقیمی بر هزینه های تحقیق و توسعه آنها دارد و هر چه برندها توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند. سرمایه خود را به حوزه دانش و فناوری اختصاص دادند.

در میان عوامل مؤثر بر هزینه های تحقیق و توسعه، اندازه شرکت تولیدی بیشترین سهم را در شکل گیری مراکز فناوری و تحقیق و توسعه دارد و عمدتاً شرکت هایی که سهم بازار زیادی ندارند یا در مقیاس کوچک در صنعت فعالیت می کنند. توانایی پذیرش و مدیریت ریسک هزینه های تحقیق و توسعه را داشته باشد. آنها هیچ گونه ندارند و بیشتر درآمد آنها صرف تامین نقدینگی شرکت برای تولید و هزینه های جاری می شود که در حوزه لوازم خانگی در ایران با ظهور بنگاه های کوچک و متوسط ​​در طی 5 سال گذشته این صنعت میانگین از تحقیق و توسعه نتوانسته ارزش افزوده ای را که ایجاد کرده است افزایش دهد، اما به سطحی برسد که از دیدگاه مشتری عینی به نظر برسد.

نوآوری در پشت دیوار بلند مجوزهای متعدد

اگرچه بررسی آخرین آمار رسمی کشور از سهم هزینه های تحقیق و توسعه نسبت به ارزش افزوده بر اساس مرکز آمار ایران حاکی از آن است که صنعت لوازم خانگی از پتانسیل قوی تری در گرایش به سرمایه گذاری برای توسعه برخوردار است، اما سیاست صدور مجوز بدون در نظر گرفتن مقياس اقتصادي طي 5 سال گذشته مانع از تشكيل مراكز تحقيق و توسعه بزرگ در صنعت لوازم خانگي شده است و تنها برخي از برندهاي مطرح اين بازار به دليل بزرگي شركت به سمت سرمايه گذاري در تحقيق و توسعه سوق داده اند. ساختار صنعت لوازم خانگی در ایران نشان داد که سهم بازار رابطه مستقیم و خطی با هزینه های تحقیق و توسعه ندارد و تنها عامل موثر اندازه شرکت سازنده است.

با توجه به این واقعیت، صدور مجوز بیش از 1300 شرکت تولیدکننده لوازم خانگی به بزرگترین مانع در راه توسعه مراکز فناوری در سال های اخیر تبدیل شده است، زیرا هزینه های تحقیق و توسعه به طور مستقیم از میزان ارزش افزوده تامین می شود و کسب و کارهای کوچک با با توجه به سهم اندکی که در ارزش افزوده این صنعت دارند، قدرت بسیار کمی برای ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری خطرپذیر داشته اند. اگر بخواهیم نتیجه این وضعیت را با ملموس ترین شاخص ارزیابی کنیم، به میزان رضایت مصرف کننده از کیفیت محصولات موجود در بازار با برندهای کمتر شناخته شده می رسیم که تکنولوژی و طراحی نتوانسته نتیجه مطلوب و رضایت بخشی داشته باشد. . برای بازار مصرف

در مقابل، شرکت‌های بزرگ با قدرت جذب سرمایه‌های مالی و نخبگان، مکانی امن برای سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و رشد بهره‌وری تولید محسوب می‌شوند. یک واحد تولیدی و 6 مرکز تحقیقات صنعتی و معدنی.

رابطه مستقیم بین صنعت انحصاری و رشد تحقیق و توسعه

اگرچه در برخی از صنایع، فعالیت کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​می تواند به ایجاد تنوع محصول و شکل گیری ارگانیک اکوسیستم صنعتی کمک کند، اما مطالعات نشان داده است که هر چه ساختار بازار یک صنعت به انحصار نزدیکتر شود، هزینه های آن برای تحقیق و پژوهش بیشتر می شود. توسعه افزایش می یابد. البته این سوال را می توان با تجربیات جهانی هم تطبیق داد. زمانی صنعت لوازم خانگی در کره جنوبی توانست برندهای معتبر جهانی مانند ال جی و سامسونگ را به بازار معرفی کند و سهم خود را در تحقیق و توسعه افزایش دهد که فضایی انحصاری یا نیمه انحصاری برای آنها ایجاد کرد.

این آزمایش در چین و ترکیه نیز با کمی تفاوت اجرا شد، اما صنعت لوازم خانگی ایران با وجود تحریم ها و کنار گذاشتن برندهای خارجی همچنان با دو چالش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه مواجه است. یکی مقیاس اقتصادی و دیگری مشکل ورود کالای قاچاق به بازار.

تخصص تحقیق و توسعه; فرمول طلایی برای ایجاد برند ملی لوازم خانگی

شرکت های بزرگ لوازم خانگی با پتانسیل هزینه کردن در تحقیق و توسعه می توانند زنجیره ای از منافع را در صنعت ایجاد کنند زیرا با افزایش نرخ تحقیق و توسعه در بین هزینه های شرکت، کیفیت و نوآوری محصول نیز افزایش می یابد و محصولات با کیفیت می توانند سهم بیشتری در این صنعت داشته باشند. بازار داخلی و در نهایت مقاصد صادراتی بیشتری برای محصولات را هدف قرار می دهد، در حالی که کسب و کارهای کوچکی که برای بقای نقدینگی بیشتری نیاز دارند با هدایت تمام سرمایه خود به چرخه تولید، کیفیت محصولات خود را هم در زمینه طراحی و هم در زمینه طراحی بهبود می بخشند. تکنولوژی، آنها عقب می مانند. این شرایط نه تنها بر اقتصاد بنگاه تولیدی بلکه بر اقتصاد صنعت نیز تأثیر می گذارد و تجربه موفق کره جنوبی، آلمان و ترکیه در ایجاد برند ملی در صنعت لوازم خانگی در ایران قابل احساس نیست.

نسخه تخصصی تحقیق و توسعه در صنعت لوازم خانگی ابزاری عملیاتی برای ایجاد برند ملی و تولید در سطح جهانی است که با حمایت از ایجاد بنگاه ها و واحدهای تحقیق و توسعه متخصص در صنعت به منظور کاهش هزینه های تحقیق و توسعه مستقیم در شرکت ها قابل پیگیری است. . ; در صورتی که تصمیم گیرنده صنعتی به سمت حمایت و توسعه شرکت های بزرگ و متوسط ​​سوق یابد، می توان دانش فنی و انسانی تمامی واحدهای بزرگ را با رویکرد نوآوری باز همگرایی کرد و برنامه های تخصصی در تحقیق و توسعه را اجرا کرد. در صنعت لوازم خانگی .

در خصوص صدور مجوزهای تحقیقاتی در حوزه لوازم خانگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان به 11 مرکز تحقیق و توسعه مستقر در واحد تولیدی و 6 مرکز تحقیقات صنعتی و معدنی اشاره کرد.

absnews

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *