خط 2 مترو قم از محوطه 560 هکتاری شروع و تا میدان 72 تن ادامه دارد.
ای بی اس نیوز/قم استاندار قم گفت: پیش بینی می شود فاز 2 مترو قم از زمین 560 هکتاری آغاز و تا میدان 72 تن ادامه یابد.
سید محمد آقامیری شب گذشته 6 دی ماه در جلسه شورای قطار شهرداری قم که در تالار امام جواد استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مترو یکی از پروژه های مهم استان است، گفت: برای این پروژه در رابطه با جمعیت برآورد شده تحت پوشش، مطالعات به خوبی انجام شده است.
وی سپس با اشاره به اینکه مکان های انتخاب شده به عنوان ایستگاه مترو مناسب نیست اما مسیر این طرح تقریبا درست است، یادآور شد: مسیر مترو باید به گونه ای طراحی شود که از بار ترافیکی کاسته و متناسب با مسافران باشد. .
وی ادامه داد: خط یک مترو قم 14.8 کیلومتر طول دارد و 14 ایستگاه حمل و نقل انبوه در دست ساخت است. فاز اول خط یک مترو قم شامل 6 ایستگاه بین قلعه کامکار و میدان مطهری است.
استاندار قم گفت: همچنین خط 2 مترو از زمین 560 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر پردیسان 28 کیلومتر امتداد دارد و به محدوده میدان 72 تن و بلوار شهید خداکرم ختم می شود.
وی با تاکید بر اینکه پروژه های مترو و مونوریل برای هیچ کشوری صرفه اقتصادی ندارد، گفت: این پروژه تنها منافع اجتماعی دارد و در کاهش هزینه های شهرداری نیز موثر است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، دکتر آقامیری همچنین با انتقاد از کندی روند اجرای پروژه قطار شهری قم خاطرنشان کرد: اگر راه حلی برای تکمیل این پروژه تا 2 سال آینده اندیشیده نشود، انجام نخواهد شد. از نظر اقتصادی سودمند باشد.
وی افزود: سازمان قطار شهری باید با روش های مختلف تکلیف پروژه را حتی با مشارکت بخش خصوصی مشخص کند.
استاندار قم گفت: واقعیت این است که طولانی شدن روند اجرای مونوریل منجر به استهلاک سازه های این پروژه می شود.
اجرای طرح منوریل قم از سال 1388 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد و مرحله اول این پروژه از پارکسوار شمالی تا مصلی قدس امتداد دارد.
در مسیر 6.8 کیلومتری فاز اول مونوریل قم، هشت ایستگاه شامل ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلی پیشبینی شده است.
وی افزود: پروژه هایی مانند قطار شهری که خدماتی است باید هرچه سریعتر به اتمام برسد.
آقامیری تاکید کرد: باید مشکلاتی را که منجر به مشکلاتی در اجرای طرح مترو شد شناسایی و برای اصلاح آن تلاش کنیم.
انتهای پیام