شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:

دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در بررسی عمیق و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی از آذر ماه 1402 از نظر میزان رضایتمندی، فرودگاه های اصفهان، تبریز و شیراز را به عنوان سه فرودگاه برتر کشور معرفی کرد. فهرست مطالب.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت 77.4 درصد در آذرماه بهترین فرودگاه، فرودگاه بینالمللی «شهید مدنی» تبریز بهترین فرودگاه است. فرودگاه دومین فرودگاه بین المللی آیت الله دستغیب شیراز با شاخص رضایت 74.2 در بررسی و پایش جامع کیفیت خدمات فرودگاهی به عنوان سومین فرودگاه کشور معرفی شد.
گزارش شاخص رضایت فرودگاه های کشور در طرح جامع بررسی و پایش خدمات فرودگاهی آبان 1402 در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه های اصفهان، تبریز و شیراز به ترتیب 75، 1، 75.2 و 70.3 بوده است.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان پس از 2 ماه که عنوان اولین فرودگاه کشور در اختیار فرودگاه تبریز قرار گرفت، موفق شد بار دیگر به اولین فرودگاه کشور تبدیل شود. گفتنی است از زمان آغاز اجرای طرح جامع سنجش و کنترل کیفیت خدمات فرودگاهی تنها فرودگاه های اصفهان و تبریز توانستند مقام اول را به خود اختصاص دهند.
فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز که طی دو ماه گذشته مقام اول را در بین فرودگاههای بینالمللی کشور به خود اختصاص داده بود، در آذرماه در بین فرودگاههای منتخب در چارچوب طرح جامع پایش کیفیت هوا خدمات فرودگاهی مقام دوم را به خود اختصاص داد.
فرودگاه بینالمللی شهید دستغیب شیراز که در سه ماه گذشته جزو سه فرودگاه برتر کشور نبود، در آذرماه بار دیگر در بین فرودگاههای برتر کشور قرار گرفت.
در این راستا فرودگاه بندرعباس با میانگین شاخص رضایت 73.2 در رتبه چهارم قرار گرفت. فرودگاه مهرآباد با شاخص رضایت 69.2 درصد رتبه پنجم و فرودگاه یزد با میانگین شاخص رضایت 68.7 درصد در رتبه ششم قرار گرفتند.
فرودگاه های مشهد، زاهدان و اهواز به ترتیب با میانگین شاخص رضایت 66.2، 64.6 و 61 درصد در رتبه های هفتم تا نهم قرار گرفتند.
این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاه های سراسر کشور در آبان ماه 69.8 درصد به ثبت رسیده است.
در آذرماه 317 هزار و 237 بازخورد در پورتال های مختلف سامانه جهانی سنجش و کنترل کیفیت خدمات فرودگاهی جمع آوری شد که نظر 173 هزار و 621 نفر حاکی از آن است که در این ماه معادل 54.7 درصد است. از همه مسافران و مسافران آینده در سرویس فرودگاه های منتخب از این طرح رضایت کامل داشتند.
در آذرماه 1402 مانند ماه قبل، بیشترین میزان رضایت مسافران و مسافران آینده از امکانات و خدمات ارائه شده در فرودگاه های کشور با شاخص رضایت 74.5 درصد مربوط به نمازخانه ها بوده است.
در دسامبر 1402، فرودگاه های بین المللی کشور، شنبه سبز شدند و به میانگین شاخص رضایت 71.7 درصد دست یافتند.