ترویج آرزوهای علمی از طریق مسابقه تلویزیونی شکوفا.
مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، پخش مسابقه تلویزیونی شکوفا را اولین مستندسازی و تبیین حوزه دانش کشور دانست و گفت: رواج علم اقتصاد که نمونه آن استفاده از ابزارهای تامین مالی جمعی است، امری جدید است. ابزار وقف در عرصه علم این نژاد این مسیر را طی می کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، دکتر صادق خیاطیان در نشست مشترک رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیرعامل شبکه یک سیما با هدف تعامل بیشتر در خصوص تولید و پخش مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» با اشاره به به نام سال جاری “کنترل تورم، رشد تولید”. وی بیان کرد: یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت های دانش بنیان هستند و ما در صندوق نوآوری سعی کرده ایم اقدامات موثری را برای تحقق هر چه بیشتر شعار سال برنامه ریزی کنیم و به همین منظور است که تلویزیون بزرگ. مسابقه شکوفا طراحی شد.
خیاطیان اهداف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را ابتدا مستندسازی و تبیین حوزه دانش کشور به منظور درک بهتر عموم مردم از این اکوسیستم برشمرد و ادامه داد: بحث رواج علم اقتصاد که یکی از آنها استفاده از ابزارهای تامین مالی مشارکتی (Crowdfunding) یک ابزار نسبتا جدید است و می تواند بسیار نزدیک به صندوق وقف و وقف (در حوزه علمی) باشد که در این مسابقه دنبال می شود. نکته سوم اینکه حوزه دانش بنیان می تواند در تبیین دستاوردهای کشور نقش داشته باشد.
رئیس صندوق نوآوری و توسعه با اشاره به موفقیت فصل اول این مسابقات با عنوان «کارویا» گفت: برنامه های شرکت ها برای فصل دوم این مسابقه یعنی «شکوفا» توسط کارشناسان تایید و اولیه می شود. پول همه سرمایه گذاران توسط صندوق نوآوری و توسعه تضمین می شود.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان با اشاره به اینکه حوزه نوآوری، حوزه ای فراتر از استانداردها است، ابراز امیدواری کرد با همکاری خوب رسانه های داخلی بتوان در این زمینه اقدام موثری انجام داد. زمینه رواج اقتصاد مبتنی بر دانش و شاهد تداوم آن. این برنامه ها بود.
صندوق نوآوری و شکوفایی در حال تهیه و تولید مسابقه تلویزیونی 26 قسمتی «شکوفا» است که از ابتدای زمستان 1402 از شبکه یک سیما پخش می شود که در هر قسمت 3 دانش بنیان، خلاق یا فناور به رقابت می پردازند. جذب سرمایه تا 15 میلیارد تومان.
انتهای پیام