سایر موضوعات

ما به دنبال یک مدل اقتصادی برای بخش حمل و نقل خصوصی هستیم

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران در کریدورهای مهمی قرار دارد که باید از آن استفاده کرد و به دنبال الگوی اقتصادی برای تامین منابع در اختیار بخش خصوصی هستیم.

به گزارش ای بی اس نیوز، شهریار افندی زاده – معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی – در آیین برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، با بیان اینکه این نمایشگاه تلاش می کند آخرین دستاوردهای حوزه حمل و نقل را ارائه کند، گفت: 316 نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته. شرکت های دولتی و خصوصی و بیش از 85 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور داشتند. در ادامه در این نمایشگاه جدیدترین محصولات شرکت های دانش بنیان ارائه شده است که با طرح سوالات قابل پاسخگویی است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا بحث حمل و نقل اهمیت دارد، گفت: بحث زیرساخت مسائل اقتصادی است. حمل و نقل روزمره از نظر جابجایی مسافر و کالا با همه افراد مرتبط است. آگاهی از نیازهای حمل و نقل و استفاده از فناوری برای رفع این نیازها می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. ایران به واسطه موقعیت خوب خود می تواند از فرصت ایجاد شده استفاده کند و نقش مهمی در حمل و نقل بین المللی و ملی ایفا کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: دلیل اهمیت کریدورهای ترانزیتی و اینکه چرا همه کشورها تلاش می کنند سهم قابل توجهی در آن داشته باشند و اینکه چرا مسائل اقتصادی به نوعی به ترانزیت و حمل و نقل مربوط می شود به این دلیل است. این واقعیت که کریدورهای ترانزیتی می توانند کریدور باشند. در کریدورهای لجستیکی مراکز توزیع کالا قرار دارد که می تواند بهره وری را افزایش دهد. پس از ایجاد کریدورهای لجستیکی، کریدورهای تجاری پیشنهاد می شود. به خصوص برای ایران که شاید مرز آسیا و اروپا باشد.

افندی زاده با بیان اینکه بسیاری از کشورهایی که از نظر اقتصادی سرآمد هستند از بخش کریدور ترانزیتی شروع کردند، گفت: اگر برای بهبود کریدورهای ترانزیتی تلاش کنیم می توانیم به توسعه اقتصادی دست یابیم زیرا ایران در کریدورهای تقاطع قرار دارد. در دو سال گذشته توجه زیادی به زیرساخت های حمل و نقل شده است که باعث ایجاد شبکه های مختلف جاده ای و ریلی به سایر کشورها می شود.

وی ادامه داد: در ابتکار وزیر راه و شهرسازی با نام مسیر ایران که هم به عنوان مسیر و هم راه حل مطرح می شود، از ایران به عنوان مسیر توسعه یاد شده و به منظور تعامل و افزایش توانایی ها ابن بخش. ، از زیرساخت ها و توسعه ناوگان و فناوری ها استفاده شود. ایران با 2500 کیلومتر مرز رودخانه ای و 6500 کیلومتر مرز زمینی با 13 کشور در کریدورهای مهمی قرار دارد که باید از آنها استفاده کرد و به دنبال الگوی اقتصادی برای تامین منابع هستیم. امیدواریم در این نمایشگاه الگویی اقتصادی برای بخش خصوصی ایجاد کنیم.

باید بگویم؛ هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار «حمل و نقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی» امروز پنجم آذرماه افتتاح شد و تا نهم آذرماه در میدان مصلی امام خمینی(ره) دایر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا