مافیای جهانی باید در برابر خودروساز ما متزلزل شود

مافیای جهانی باید به سمت خودروساز ایرانی لنگ بزند
آشکارساز آتش نشانی 405 در مورد اینکه چرا دوباره شاهد آتش سوزی در خودروها هستیم، گفت: «حدود 13 سال پس از آتش سوزی پژو، همان ایرادات همچنان ادامه دارد. آتش سوزی خودرو ناشی از نقص در سیستم برق و سوخت است و با گذشت این همه مدت هنوز این ایرادات برطرف نشده و همچنان شاهد چنین حوادثی هستیم.
وی از عدم اجرای برخی استانداردها در صنعت خودرو خبر داد و گفت: از 85 استاندارد مورد نیاز برای تولید خودرو در کشور، در حال حاضر 9 استاندارد از جمله استاندارد سیستم ترمز.الکترونیک خودروهای سواری به هیچ وجه اجرا نمی شود. ناوبری و سلامت بسیار مهم است، اما در کشور ما این استاندارد شماره گذاری به راحتی حذف می شود.
این کارشناس ارشد امنیتی ادامه داد: ما نمی دانیم چگونه از شر این خودروساز خلاص شویم. هیچ کس قدرت رفع نقص را ندارد. پلیس از خودروساز کوتاه می آید و تنها گهگاه مشکلات را مطرح می کند و هیچ اقدام قانونی برای رفع آن انجام نمی دهد.
هاشمی با اعلام اینکه استاندارد خودروسازان کوتاه شده است، گفت: در حال حاضر پایه استاندارد خودروها کف استاندارد است اما در دنیا خودروسازان استاندارد کارخانه را رعایت می کنند. در کشور ما نیز همین استاندارد اولیه دستخوش تغییراتی شده است.
رئیس اسبق پلیس راهور تهران گفت: باید منتظر ایرادات مرگبار بیشتر در خودروها و شهروندان باشیم تا تاوان کم کاری مافیای خودروسازان را بپردازیم.
حذف 9 استاندارد برای آسایش خودروسازان
علت آتش سوزی خودروها چیست؟
absnews
او گفت: “همه جا ماشین های ما ایراد دارند، ماشین ها در جاهای مختلف ضعیف هستند.” گاهی با افزایش اطلاعات و وقوع تصادفات، حساسیت جامعه بیشتر می شود اما خیلی سریع موضوع به فراموشی سپرده می شود و خودروساز به کار خود ادامه می دهد. در حال حاضر خودروها از نظر آتش سوزی، آسیب پذیری، قابلیت رانندگی و سازگاری مشکل دارند و هیچکس پاسخگو نیست.
هاشمی با بیان اینکه خودروساز رئیس تمام ارگان های کشور شده است، افزود: دولت، مجلس و بقیه فقط در مقابل خودروساز نمایش می دهند و نمی توانند با آن مخالفت کنند. به نظر می رسد هر دستگاهی رئیسی به نام خودروساز دارد و هیچکس در مقام مسئولیت عمل نمی کند و فقط می خواهند این مافیا از قانون تبعیت کند.
در بین خودروسازان داخلی هیچ شرمی وجود ندارد
هاشمی با اشاره به اینکه خودروسازان ما تابع چیزی نیستند، خاطرنشان کرد: ما نمی دانیم مافیای خودروی ما چه می کند. وضعیت سازندگان ما فراتر از مافیای دنیاست و می توان گفت که سازندگان ایرانی پدرخوانده همه مافیای دنیا هستند. کل مافیای جهان باید در برابر خودروسازان ما متزلزل شود.
به گفته رئیس سابق پلیس راهور تهران، خودروسازان بهانه تحریم ها را گرفته اند، هرچند این بستر موجود اجازه اجرای استانداردهای یورو 5 و یورو 6 را به ما نمی دهد و اگر بخواهیم استانداردهای جهانی را در کشور اجرا کنیم، باید تغییر کنیم. پلت فرم ماشین
برای بررسی علل و عوامل آتش سوزی و نقص فنی گفت وگویی با سیدهادی هاشمی، رئیس سابق پلیس راه تهران که اولین بار در دهه 80 آتش سوزی خودروهای پژو 405 را افشا کرد، انجام دادیم که در ادامه می خوانید. .
هاشمی گفت: کیفیت خودروهای ما روز به روز در حال کاهش است و این نشان می دهد که نباید به ارتقای ایمنی و کیفیت خودروهای ملی امیدوار بود. امید داشتن به ارتقای کیفیت خودروها سرابی بیش نیست.
بعد از تصادف بود که صدای جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی از اوج گیری آتش سوزی خودروها بلند شد. وی با انتقاد از آتش سوزی خودروها با هر نوع برخورد گفت: کارشناسان شرکت ها و خودروسازان بررسی کنند که چرا آتش سوزی پس از هر تصادف و برخورد هر وسیله نقلیه با مانعی رخ می دهد.
به گزارش ای بی اس نیوز، «جامعه 24» در ادامه نوشت: صبح دیروز بود که یک دستگاه پژو 206 صندوق دار با تیر برق کنار اتوبان امام علی (ع) برخورد کرد و بلافاصله آتش گرفت. سه مرد جوان در داخل خودرو محبوس شده بودند که یکی از آنها موفق به پیاده شدن از خودرو شد اما دو مرد دیگر در شعله های آتش خودرو به خاکستر تبدیل شدند.
وی گفت: شرمساری و شرمندگی در بین خودروسازان داخلی وجود ندارد. در اینجا قطعه ساز عضو هیئت مدیره خودروساز است که بسیار سرگرم کننده است.
دولت و مجلس جلوتر از خودروساز می دوند!
وی ادامه داد: وقتی واردات سالانه 50 هزار خودرو از دستور کار خارج شد، نشان داد که خودروسازان قدرتی فراتر از تصور دارند و نمی توان قدرت را محاسبه و ذخیره کرد.