در واکنش به رشد سریع پلتفرم های دیجیتالی مانند آمازون، اپل، گوگل، متا و مایکروسافت در این کشور، ناظر رقابت استرالیا خواستار قوانین رقابتی جدید برای این پلتفرم ها شده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در جدیدترین گزارش “تحقیق خدمات پلتفرم دیجیتال” نسبت به توسعه سریع این پلتفرم ها و افزایش خطر رفتارهای ناخواسته مانند جمع آوری گسترده داده ها و استفاده از آنها ابراز نگرانی کرد. روش هایی برای محدود کردن مشتریان و انتخاب های آینده آنها ، بیان
جینا کاس-گوتلیب، رئیس کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا، گفت: «اصلاحات پیشنهادی شامل درخواستهایی برای حمایت از مصرفکننده هدفمند و دستورالعملهای خاص خدمات برای جلوگیری از رفتار ضدرقابتی توسط پلتفرمهای دیجیتال خاص است.
این کمیسیون نتیجهگیری خاصی در مورد رفتار ضد رقابتی نگرفت، اما گفت که پلتفرمهای دیجیتال با قدرت بازار قابل توجه ممکن است از شیوههایی مانند بستهبندی محصول و تنظیمات از پیش نصبشده و پیشفرض برای محدود کردن انتخاب محصولات، مشتریان یا ممانعت از نوآوری رقبا استفاده کنند.
ناظر رقابت استرالیا برای شیوه های جمع آوری داده دریافته است که این ارائه دهندگان خدمات با گسترش فعالیت های خود دسترسی به داده های مصرف کننده را افزایش داده اند و همیشه در سیاست های حفظ حریم خصوصی مربوطه مشخص نیست که داده هایی که جمع آوری می کنند برای عملکرد دستگاه ضروری تر است یا خیر. یا محصول بهبود؟
رگولاتور استرالیا همچنین تعهدات اجباری جدیدی را برای همه پلتفرمهای دیجیتال برای مبارزه با کلاهبرداری، برنامههای مضر و بررسیهای جعلی، از جمله الزامات اطلاع رسانی و اقدام و احراز هویت قویتر کاربران تجاری و کاربران پیشنهاد کرده است.
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا گفت که باید اطمینان حاصل کند که قوانین رقابت متناسب با چالش های احتمالی ناشی از فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی تنظیم شده است.
بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اوایل سال جاری اعلام کرد که اکوسیستم ارائه دهندگان خدمات پلت فرم دیجیتال کشور را که به سرعت در حال تکامل است را به عنوان بخشی از تحقیقات پنج ساله در این بخش بررسی خواهد کرد.
انتهای پیام