پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴
نامه نگاری جمعی از خبرنگاران با رئیس جمهور؛  افزایش عوارض بحران مسکن را تشدید کرد - اخبار راه و مسکن - اخبار اقتصادی تسنیم

پیشرفت 57 درصدی راه آهن چابهار – زاهدان با وجود مشکلات مالی / نیاز به 250 میلیون یورو برای اتصال بندر اقیانوسی ایران به راه آهن – اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز

وی درباره تغییر تاریخ بهره برداری از این پروژه در سال های اخیر توضیح داد: حجم پروژه بسیار زیاد است و به دلیل قرار گرفتن آن در دورافتاده ترین منطقه کشور هزینه ها نیز رو به افزایش است و این سوال کمی تحت الشعاع قرار گرفته است. برنامه زمانبندی پروژه اما به دلیل ابعاد و حجم آن نسبت به سایر طرح ها بهتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه آهن چابهار – زاهدان نقش تاثیرگذاری در منطقه خاورمیانه دارد و کریدور شمال – جنوب را احیا می کند، افزود: با تکمیل راه آهن چابهار – زاهدان، حمل بار از طریق چابهار به شرق و جنوب شرق آسیا و چین از طریق راه آهن از طریق چابهار به شرق و جنوب شرق آسیا می رسد. آنجا به کشورهای مستقل مشترک المنافع و کشورهای اروپایی در حال حرکت هستند که هر دو پروژه را به یک پروژه بین منطقه ای تبدیل کرد.

وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مجری این پروژه است و با وجود مشکلات مالی در مقاطعی، پیشرفت فیزیکی آن در مجموع به 57 درصد رسیده است و در صورت تامین اعتبار، تا سال 1402 کل محور را در آن قرار خواهیم داد. عملیات مرحله ای

وی ادامه داد: عملیات ریل گذاری مسیر راه آهن در حدفاصل زاهدان تا خاش به طول 154 کیلومتر به پایان رسیده و حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی در تلاش برای عملیاتی شدن منطقه زاهدان – خاش صورت گرفته است. فاز اول

خطیبی استفاده از توانمندی های قانون بودجه و روش های خود را به عنوان راهکارهای آتی برای تامین نیازهای مالی پروژه اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون 5 هزار میلیارد تومان برای این طرح به صورت کتابی هزینه شده است و پیش بینی ها نشان می دهد که در صورت باقی ماندن منابع مورد نیاز پروژه ارائه شده است، در تکمیل پروژه با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، عباس خطیبی با یادآوری اینکه راه آهن چابهار – زاهدان به طول 628 کیلومتر یکی از پروژه های مهم ریلی کشور است که شامل 730 کیلومتر با احتساب خطوط ایستگاهی است، اظهار داشت: این پروژه علاوه بر … اتصال تنها بندر ریلی ایران به شبکه سراسری راه آهن بخشی از کریدور ریلی شمال به جنوب در شرق کشور است و می تواند کشورهای CIS، قفقاز و اروپا را از طریق شبکه ریلی کشور به چابهار متصل کند.

absnews

وی گفت: خط راه آهن چابهار – زاهدان یک ابر پروژه ریلی با بهره برداری 100 درصدی راه آهن سراسری است که به طور متوسط ​​سالانه بین 170 تا 200 کیلومتر راه آهن به بهره برداری می رسد اما این خط ریلی 628 کیلومتر طول دارد و از خطوط ریلی پیشی می گیرد. پروژه ها.”

معاون شرکت ساخت و توسعه در خصوص تامین مالی این پروژه با اشاره به تصمیم برای برداشت 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون 200 میلیون یورو از این صندوق دریافت کرده ایم اما در مجموع. حدود 550 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی نیاز داریم.

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *