مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: بیش از 30 درصد از راه آهن همدان – سنندج از سال 1400 تا 1402 در دولت سیزدهم با اختصاص 1200 میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید.
به گزارش ای بی اس نیوز، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی در پی انتشار مطالب کذب در فضای مجازی توضیح داد: ردیف بودجه پروژه ابر راه آهن همدان – سنندج در تاریخ 19 خرداد 93 و یک روز به تصویب مجلس هفتم رسید. بعداً (21 خرداد) با تایید شورای نگهبان مبنی بر اینکه ساخت پروژه در فاصله سال های 1385 تا 1400 به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه پس از سال ها با پیشرفت 70 درصدی به دولت سیزدهم واگذار شد و سپس در مهرماه سال گذشته با توجه به الزامات پیمانکاران و مشاوران و توقف در دستور کار قرار گرفت. در بخشی از این طرح، در طول سال 1200 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت، در حالی که در گذشته رئیس جمهور به استان کردستان منصوب شده بود.
خادمی با اشاره به دریافت 100 درصدی اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل این پروژه گفت: در دولت سیزدهم 30 درصد از اجرای پروژه شامل احداث ایستگاه های میانی از جمله ایستگاه مسافربری سنندج از جمله ساختمان اصلی و محوطه سازی پلان لاین دپو لوکوموتیو درزین خانه. ، ساختمان های پلیس و … ، ساخت و تکمیل تقاطع های غیرهمسطح جاده و آسفالت و ایمن سازی آنها ، نصب فیبر نوری ، سیستم های ارتباط رادیویی و انتقال داده ، نصب خطوط ایستگاه ، بالاست دوم و نهایی کل مسیر ، رله اول و دوم و تکمیل نهایی کل مسیر طی دو سال گذشته به اتمام رسیده و به مرحله بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: طول خط ریلی تهران – همدان – سنندج تقریباً 420 کیلومتر و جاده تهران – همدان به طول 270 کیلومتر و فاز دوم این خط ریلی از همدان است. به سنندج نیز 151 کیلومتر طول دارد که در سه قسمت تعریف شده است که تقریباً 64 کیلومتر آن در استان همدان و بقیه در استان کردستان واقع شده است.
باید بگویم؛ در دولت قبل تنها زیرسازی راه آهن همدان – سنندج تکمیل شده بود و هیچ یک از تقاطع های غیرهمسطح پروژه احداث نشده بود. در طول دولت سیزدهم 46 پیوند بدون درجه بندی در طول 150 کیلومتر از خط ریلی مذکور احداث شد.
انتهای پیام