پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴

اظهارات غیرکارشناسی مشاور دولت روحانی در خصوص خط ریلی همدان-سنندج/خادمی: پروژه به دلیل بدهی سنگین دولت قبل متوقف شد.

خیرالله خادمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، در پاسخ به اظهارات مشاور دولت قبل در خصوص خط ریلی همدان – سنندج اظهار داشت: پروژه راه آهن تهران – همدان – سنندج به طول 420 کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است. طرح. در قالب خط اعتباری از سال 1985. .

وی ادامه داد: پس از آن ساخت قطعات 1 و 3 سمت سنندج و سمت همدان به تهران به طور همزمان آغاز شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه خط ریلی تهران – همدان به طول 270 کیلومتر در اولویت اجرایی برای اتصال مرکز خطوط ریلی به همدان قرار گرفت. بر این اساس طی سال های 90 تا 96 احداث این خط ریلی در اولویت قرار گرفت و منابع اعتباری نیز برای تکمیل راه آهن تهران – همدان هزینه شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور با اشاره به اینکه خط ریلی تهران – همدان در سال 96 افتتاح شد، گفت: در همان سال‌ها افتتاح قطعه همدان – سنندج با وجود فعالیت‌های زیرساختی به کندی ادامه دارد. به کمبود منابع مالی برخی از سازه های نیمه کاره ساخته شده در آنجا شاهد رها شدن این پروژه در دولت قبل است که البته در دولت سیزدهم تکمیل شد.

خادمی گفت: پس از افتتاح خط ریلی تهران – همدان، فعالیت ها در منطقه همدان – سنندج با روند کند اعتباری آغاز شد زیرا در آن زمان اولویت تکمیل پروژه های خط ریلی رشت و کرمانشاه بود.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل تنها زیرسازی راه آهن همدان – سنندج تکمیل شد، افزود: در دولت قبل هیچ یک از تقاطع های همسطح که در این پروژه پیش بینی نشده بود ساخته نشد. در طول دولت سیزدهم 46 پیوند بدون درجه بندی در طول 150 کیلومتر از خط ریلی مذکور احداث شد که در نوع خود بی نظیر بود.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ یک از ایستگاه های میانی خط ریلی همدان – سنندج در دولت قبل ساخته نشد، گفت: علاوه بر این 30 کیلومتر از خطوط ایستگاهی پروژه ساخته نشد. جوشکاری، بالاست در 3 مرحله، ریل گذاری در 3 مرحله برای رسیدن به سرعت قطار پیش بینی شده در طرح، ایستگاه های میانی و تکمیل ایستگاه سنندج و همچنین ساختمان های صنعتی و محوطه سازی انجام نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمامی این کارها در دولت سیزدهم انجام شد و همچنین ساخت ساختمان های لازم (پلیس و…) دیتا و… نیز در ۲ سال گذشته انجام شد.

خادمی یادآور شد: در پایان دولت گذشته حدود 500 میلیارد تومان بدهی به کارآفرینان داشتیم که از جمله آن بدهی سنگین به ریخته‌گری آهن اصفهان (400 میلیارد تومان برای دریافت وام راه‌آهن) بود که مانع از تکمیل پروژه شده بود. در طول دهه 1990 دولت قبلی.

وی خاطرنشان کرد: زمانی بود که در اولین سفر هیات دولت سیزدهم به استان کردستان تصمیم گرفت با تخصیص 1200 میلیارد تومان اعتبار تماما با پرداخت بخشی از درخواست ها، کارهای نیمه تمام یاد شده در خط ریلی همدان – سنندج را تکمیل کند.

وی گفت: با اقدامات دولت سیزدهم امروز شاهد بهره برداری از راه آهن همدان-سنندج هستیم در خصوص اظهارات یکی از مشاوران دولت قبل، گفت: به نظر می رسد فردی که این موضوع را مطرح کرده است. سوال سوال از آخرین روند و چگونگی ساخت خطوط راه آهن اطلاعی نداشت. ادعای فرد مذکور در خصوص احداث خط ریلی همدان – سنندج غیرکارشناسی است.

absnews

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *